صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۱۴۹۲۷

سایه جنگ، تبلیغ دروغ

در چند سال گذشته جریان سیاسی اصلاحات به منظور پیشبرد اهداف سیاسی و بهره برداری انتخاباتی به تبلیغ سایه جنگ در کشور پرداخت و این موضوع گاهی اوقات باعث  ایجاد رعب و وحشت از آینده کشور و ترساندن مردم از جنگ شده بود
سید مصطفی تاج‌زاده چهره سیاسی اصلاح طلب، عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و معاون سیاسی وزیر کشور در دولت محمد خاتمی در مناظره با حجت الاسلام نبویان در دانشگاه صنعتی شریف گفت: از زمانی که مذاکرات آغاز و برجام تصویب شد، سایه شوم جنگ از سر کشور دور شد؛ آنقدر برجام دقیق تهیه شده است که دپارتمان دولت ترامپ نتوانست در قالب برجام ما را تحریم کند و مجبور شد از آن خارج شود. وی افزود: آمریکا در شورای امنیت اگر حرف اول را نزند حرف آخر را خواهد زد. تاجزاده با بیان اینکه ما کاری به این دولت و آن دولت نداریم. اگر شرایط ما پذیرفته شود با هر دولتی در آمریکا باشد کار می‌کنید.
سایه جنگ مرکز ثقل تبلیغات اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در سال های اخیر بوده است. آنها یا نمی دانند و یا نمی خواهند بفهمند که:
 اولا وقتی که آمریکا و کشورهای حامی تروریست‌ در سوریه، عراق، یمن و افغانستان زمین گیر هستند، چگونه می توانند به جمهوری اسلامی تعرض کنند؟
ثانیا اگر آمریکا بخواهد علیه ایران جنگی را آغاز کند، ناوهای هواپیمابر خود را از خلیج فارس و نزدیکی سواحل ایران دور می‌کند تا از برد موشک های ایران خارج شوند نه آنکه ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن را وارد خلیج فارس کنند.
ثالثا آمریکا به خوبی می داند ایران عراق و افغانستان نیست و اگر جنگی علیه کشور ما آغاز کند جدا از توان و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران، این کشور باید آماده ضربه و حملات به پایگاههای خود از طرف جریان مقاومت همانند حزب الله لبنان، حشد الشعبی عراق و انصارالله یمن و زیبنبون پاکستان و فاطمیون افغانستان و .... باشد.
نتیجه، گزینه جنگ نظامی سالهاست از روی میز آمریکا خارج و جنگ روانی جایگزین آن شد. متاسفانه  برخی از سیاسیون داخلی با گفتار خود جنگ روانی دشمن را دامن می زنند. آنها به عامل اصلی تغییر استراتژی آمریکا که توان نظامی و اتحاد ملی ایران اسلامی است، کم توجهی می کنند. اما اگر روزی  سیاسیون امنیت کشور را روی میز مذاکره با آمریکا بگذارند، سرنوشتی همانند لیبی و عراق در انتظار کشور خواهد بود.
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات