خراسان رضوی >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۱۴۹۴۰

آمریکا می‌خواست بال و پر جمهوری اسلامی را در منطقه از بین ببرد

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: نیروی جهادی که وسط میدان ایستاد و توطئه‌های آمریکا را خنثی کرد،‌ سپاه پاسداران بود که این امر علت دشمنی آمریکا با سپاه را نشان می‌دهد.
آمریکا می‌خواست بال و پر جمهوری اسلامی را در منطقه از بین ببرد
دکتر محمد دهقان در نشست علمی با موضوع بررسی تحریم سپاه از منظر حقوق بین‌الملل که در دانشگاه امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: علت دشمنی آمریکا با ایران به ویژه سپاه پاسداران این است که در ۱۰ سال اخیر، آمریکایی‌ها چند برنامه هماهنگ و همزمانی علیه ایران طراحی کردند؛   ابتدا ایجاد جنگ تمام عیار نیابتی در منطقه، دوم ایجاد داعش به عنوان یک جریان جنایتکار خون‌ریز با پرچم مقدس اسلام و سوم جبهه‌های شبیه داعش که آمریکایی‌ها ۷۰ تا ۸۰ گروه تروریستی شکل دادند.

وی افزود: سردمداران آمریکا تأیید کردند که ترامپ در دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که «شما داعش را درست کردید» و کلینتون هم نه به صراحت، اما می‌گوید «برای اینکه در برابر سوریه بتوانیم اقداماتی انجام دهیم از داعش، گروه طالبان و ... برای تأسیس گروه‌های منطقه حمایت کردیم» و گفتند آمریکا هفت تریلون دلار برای این اقدام‌ها خرج کرده است.

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اهدافی که آمریکا برای تاسیس گروه‌های داعش و ... داشت جهت تقویت جایگاه خود در منطقه، فشار آوردن به روسیه و چین و همچنین تغییر در رفتار ایران بود که بعد‌ها به تغییر در رژیم ایران فکر ‎کرد، آمریکایی‌ها برای این اهداف، خرج‌های زیادی انجام دادند و هدف خود را به صراحت بیان کردند.  

وی عنوان کرد: آمریکایی‌ها به منطقه آمدند و تمام هم‌پیمانان خود را بسیج کردند تا حداقل سوریه را تصرف و رژیم آن را تغییر دهند که با یکدیگر هم داستان بودند. آمریکا برنامه داشت که بال و پر جمهوری اسلامی را در منطقه قطع کند. سوریه را کاملا تحت سیطره خود قرار دهند تا بتوانند حزب الله لبنان را از بین ببرند، اما برنامه و اهداف آن‌ها دقیق انجام نشد و برنامه خود را تغییر دادند و ظرف یک هفته، یک سوم عراق را تصرف کردند.

دهقان خاطر نشان کرد: تصور کنید یک گروه معمولی و تروریستی مگر می‌تواند دو کشور را تصرف کند. خیلی روشن است که داعشی وجود نداشت و تنها یک اسم بود. داعش یعنی جریان‌های سرویس‌های امنیتی اطلاعاتی و یا عربستان و صهیونیست‌ها که با پشتیبانی همه جانبه، گروهی به ظاهر اسلامی تشکیل دادند تا در برابر اسلام بایستد.  

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها تا این حد منطقه را تصرف و تقریبا این دو کشور را تصرف کردند و داعش تا ۷۰ کیلومتری مرز ایران رسید، اما با همه آن طراحی‌ها و پشتیبانی‌ها شکست خورد و بینی عربستان، آمریکا، اسرائیل و همه هم‌پیمانان به خاک مالیده شد.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس اظهار کرد: همه تحلیل گران گفتند اگر ما نتوانیم جلوی داعش را در سوریه و عراق بگیریم، حتما باید در مرز‌ها بجنگیم. بعضی‌ها فرمایش مقام معظم رهبری را علنی کردند و گفتند که اگر داعش در جایگاه خودش شکست نمی‌خورد، ما امروز باید در همدان و کرمانشاه با داعش می‌جنگیدیم و تحلیل آمریکایی‌ها این بود که این اقدام توسط سپاه انجام شده است.

وی اذعان کرد:کار دومی که آمریکایی‌ها انجام دادند، تحریم اقتصادی ایران در سال ۸۹ - ۹۰ بود که به قول خودشان تحریم فلج کننده‌ای علیه ایران انجام دادند و برداشت آن‌ها این بود که ایران با وجود تحریم‌ها به زانو درمی‌آید و همه کشور‌ها را بسیج کرد تا علیه ایران جنگ اقتصادی همه جانبه راه بیاندازند.

دهقان گفت: با وجود اقداماتی که آمریکا انجام داد، تحریم‌ها شکست خورد و اوباما در سال ۹۲ و در کنگره اعلام کرد «دیگر ادامه تحریم‌های ایران شدنی نیست» و ایران ثابت کرد که در این جنگ، یک گام از آمریکایی‌ها جلوتر است. با وجود اینکه این تحریم‌ها در فشار اقتصادی موثر است و اثر خود را گذاشت، اما آن‌گونه که آمریکا تصور می‌کرد، تحریم‌ها ایران را به زانو درآورد، تحقق پیدا نکرد.

وی با طرح این پرسش که چه چیزی باعث شد تحریم‌ها از بین برود، افزود: روحیه جهادی همراه با هوشمندی باعث شد تا آمریکایی‌ها شکست بخورند و آمریکا دید که در ایران ابتکارات جدید خلق می‌شود و ایرانیان هر فعالیتی را انجام می‌دهند.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس خاطر نشان کرد: محور شکست دادن آمریکا در آن جنگ نظامی، حاج قاسم سلیمانی بود که با از خود گذشتگی، جان‌فشانی و ایستادگی در وسط میدان، جنگ را به نفع ایران تمام کرد و درس عبرتی به دشمنان جمهوری اسلامی داد.

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تحریم‌ها را با عملیات، دیپلماسی دقیق و با یک روحیه جهادی و کار شبانه‌روزی شکست دادیم و آمریکا فهمید که از جبهه مقاومت و نیروی جهادی ضربه خورده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات