صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۱۴۹۵۴

از کابوس تل‌آویو تا دوری‌گزینی از جنگ

1ـ کابوس سران تل‌آویو!

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در یادداشتی مفصل ضمن اذعان به نقش‌آفرینی رژیم صهیونیستی در زمینه تنش‌های اخیر بین آمریکا و ایران، از نگرانی شدید امنیتی تل‌آویو درباره پیامدهای درگیری مستقیم بین واشنگتن و تهران برای صهیونیست‌ها خبر داد. این روزنامه نوشت: «اسرائیل در حال فشار (بر آمریکا) برای انجام اقدامات علیه ایران است؛ اما خواهان جنگ نیست.» این روزنامه از قول «آموس یادلین» رئیس بنیاد مطالعات امنیت ملی در تل‌آویو نوشت: «هیچ کسی به تغییر رژیم از طریق نظامی فکر نمی‌کند؛ بلکه به نظر من هدف نهایی تضعیف رژیم (ایران)، تضعیف اقتصاد ایران و ایجاد شرایطی است که مردم ایران رژیم را تغییر دهند؛ چرا که اگر مقابله مستقیم آمریکا‌ـ ایران به درگیری تمام‌عیار بینجامد، اسرائیل قطعاً در خط مستقیم آتش (این درگیری) قرار خواهد داشت.» این روزنامه می‌افزاید: «مقامات و تحلیلگران صهیونیست درباره احتمال حملات به رژیم صهیونیستی از سه جبهه فلسطین، لبنان و سوریه بسیار نگرانند و برای اسرائیل هیچ چیزی ترسناک‌تر از اقدام محتمل ایران در زمینه از بند رها کردن زرادخانه حزب‌الله نیست.»

2ـ اظهار تعجب یگان‌های سایبری روسیه از کم توجهی ایران به فضای مجازی!

برخی تیم‌های سایبری روسیه در دیدار با گروهی از فعالان فضای مجازی کشورمان در تهران، از ساماندهی یک یگان سایبری قوی در روسیه برای دفاع از مقامات ارشد و مسئولان عالی‌رتبه کشورشان خبر داده‌اند. اعضای این تیم گفته‌اند: «همان‌گونه که برای مقابله با حملات سایبری آمریکایی‌ها اقدام به راه‌اندازی تیم‌ها و یگان‌های قوی و با تجربه سایبری کرده‌اند، برای پاسخ‌گویی به شایعات، هجمه‌ها و تخریب‌ها و اتهاماتی که به مسئولان ارشد روسیه با هدف اعتمادزدایی و اعتبارزدایی از آنان در افکار عمومی انجام می‌شود، ‌یگان‌های مجهز و آنلاین رسانه‌ای را ترتیب داده‌ایم تا با موج‌های سازمان‌یافته سایبری مقابله کنیم.» آنها گفته‌اند: «این باعث تعجب است؛ در حالی که در سال‌های اخیر در بیشتر کشورهای دنیا این یگان‌های سایبری شروع به کار کرده‌اند،‌ جمهوری اسلامی ایران که آماج تخریب‌های فضای مجازی قرار دارد، در این زمینه به صورت جدی وارد عمل نشده است!»

3ـ جنگ با ایران ویرانگر است

دو رسانه آمریکایی در گزارش‌هایی جداگانه بر تلاش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای دوری‌گزینی از درگیری نظامی با ایران تأکید کرده‌ و نوشته‌اند او از تلاش‌های خودسرانه برخی از مشاورانش برای کشاندن او به جنگ با ایران، ناخرسند است. روزنامه «واشنگتن‌پست» نوشته است: ترامپ فکر می‌کند برخی از مشاوران او قصد دارند ایالات متحده را به درگیری نظامی با ایران بکشانند؛ او این را برخلاف وعده دیرینه‌اش برای دوری‌گزینی از جنگ‌های پرهزینه می‌داند و به همین سبب، بابت چنین تلاش‌هایی ناخرسند است. «سی‌ان‌ان» هم با تأیید خبر واشنگتن‌پست به نقل از منابع آگاه نوشته است: ترامپ معتقد است مداخله نظامی گسترده در ایران برای او از لحاظ سیاسی ویرانگر خواهد بود. طبق این گزارش، ترامپ به اعضای دولتش گفته است در صورتی که او آغازگر درگیری جدیدی باشد، وعده‌های انتخاباتی‌اش مبنی بر دوری‌گزینی از مداخله‌های خارجی را زیر پا گذاشته است.

4ـ یک‌چهارم زنان آمریکایی مورد تجاوز محارم‌شان قرار می‌گیرند!

با تصویب مجلس سنا، در ایالت آلاباما در آمریکا، سقط جنین غیر قانونی اعلام و به «جرم‌« تبدیل شد و تنها در شرایطی که «جان مادر واقعاً در خطر باشد» امکان این عمل وجود دارد. به دنبال این مصوبه، شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی در گزارشی آمار وحشتناک تجاوز سالیانه به 900 هزار زن در آمریکا را یادآور شد که بخش قابل توجهی از این آمار مربوط به تجاوز به محارم (اعضای خانواده) است! بر اساس آنچه در گزارش رسانه دولتی انگلیس به آن تصریح شده، یک چهارم زنان آمریکایی مورد آزار و تجاوز جنسی محارم‌شان قرار می‌گیرند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات