صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۱۵۰۴۱

کشتی سعودی این بار ایتالیا را بدون سلاح ترک کرد

کشتی عربستان سعودی که بعد از ناکامی از دریافت تسلیحات از فرانسه راهی ایتالیا شده بود این کشور را بدون تحویل سلاح ترک کرد.

کشتی سعودی این بار ایتالیا را بدون سلاح ترک کرد




 کشتی «بحری یبنع» عربستان سعودی که برای خرید سلاح و تجهیزات نظامی به اروپا رفته بود این بار نیز دست خالی و بدون بار کردن سلاح ایتالیا را ترک کرد.
فعالان شبکه‌های مجازی می‌گویند این کشتی سعودی بندر جنوا ایتالیا را بدون تحویل سلاح ترک کرده است.
روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» سه‌شنبه (۳۱ اردیبهشت) نوشت که گروه‌های فعال حقوق بشری و ضد جنگ با حضور در این بندر مانع از بارگیری سلاح به این کشتی شده‌اند و این کشتی مجبور شده است این بندر را بدون سلاح ترک کند.
قرار بود این کشتی بعد از دریافت سلاح عازم بندر اسکندریه مصر شود. این کشتی پیشتر نیز مجبور شده بود بندر لوآور فرانسه را به دلیل اعتراض فعالان ضد جنگ یمن ترک کند.
عربستان سعودی در قالب ائتلاف عربی از ابتدای سال ۹۴ برای سرکوب انقلاب در یمن و جلوگیری از قدرت گیری انصار الله این کشور به یمن حمله کرد. این ائتلاف طی این مدت بارها مرتکب جنایات جنگی شده است.

بر اثر این جنگ که همچنان ادامه دارد، د‌ه‌ها هزار نفر که عمده آن‌ها غیر نظامی هستند، کشته و زخمی شده‌اند. روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست سوم آگوست (۱۲ مرداد ۹۷) نوشت که تلفات جنگ در یمن بیشتر از آن چیزی است که در آمارهای رسمی اعلام می‌شود. این روزنامه شمار کشته‌ها را نزدیک به ۵۰ هزار نفر اعلام کرد.
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات