تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۵۴۵۲۸

مقام سابق ستاد کل اسرائیل: بدون کمک آمریکا نمی‌توانیم از خود دفاع کنیم

نایب رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید که ارتش اسرائیل اهداف واضحی در جنگ غزه ندارد و مانند طرفی ضعیف در جنگ ظاهر شده است که بدون کمک آمریکا نمی‌تواند از خود دفاع کند.

«یائیر گولان» نایب رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با شنیده شدن زمزمه‌هایی در رسانه‌های اسرائیلی مبنی بر توقف قریب‌الوقوع عملیات زمینی در غزه سیاست‌های اسرائیل در مواجهه با بحران کنونی در غزه را به باد انتقاد گرفت.

 

یائیر گولان، امروز (یکشنبه)، که با روزنامه اسرائیلی «معاریو» گفت‌و‌گو می‌کرد، در این باره گفت: «مشکل عملیات زمینی این است که مقامات سیاسی اهداف جنگ را مشخص نمی‌کنند. اینکه اسرائیل جنگی به راه بیندازد و در آن بهترین فرزندان خود را بدون داشتن اهداف جنگی قربانی کند، این یک مسئله تکان‌دهنده است».

 

ارتش اسرائیل تاکنون نام ۴۸۶ نظامی خود را که در نبرد با نیروهای مقاومت فلسطین کشته‌شده‌اند، علنی کرده است. ارتش این رژی در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که امروز ۹ نظامی خود را در نوار غزه از دست داده است.

 

نایب رئیس سابق ستاد کل ارتش اسرائیل در ادامه به تهدیدات اخیر «یوآف گالانت» وزیر جنگ این رژیم پرداخت که گفته بود اسرائیل، «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه را که هم‌اکنون در حال مدیریت جنگ است، ترور خواهند کرد. گولان گفت: «محال است بتوانیم نادیده بگیریم جنگ [کنونی] با شکست سخت اسرائیل آغاز شده حتی اگر بتوانیم سنوار (رئیس حماس در نوار غزه) را بگیریم.گریزی از دست‌یابی به یک توافق با حماس -و نه با گروهی دیگر- نیست. حماس تنها طرفی است که می‌تواند ربوده‌شدگان (اسرا) را آزاد کند».

 

او همچنین به کوچ شهرک‌نشینان از مناطق شمالی به دنبال حملات راکتی و پهپادی حزب‌الله اشاره کرد و افزود: «ما واقعیت را به شهروندانمان نمی‌گوییم و حزب‌الله را از بین نخواهیم برد. شیوه دروغگویی [که اکنون در پیش گرفته شده]، یعنی ما در سرزمینی زندگی خواهیم کرد که در معرض تهدید است. در پیش گرفتن این شیوه یعنی شهروندان ما به خانه‌هایشان در مرزها باز نخواهند گشت».

 

یائیر گولان ادامه داد: «ما باید یک ساختار صهیونیستی شکوفا در اینجا بنا کنیم، اما بعد این اتفاقات که در جریان است چطور چنین کاری ممکن است؟! حماس در حالی وارد جنگ شد که می‌دانست سناریوی نابود کردن ضاحیه جنوبی محتمل است. آن‌ها زمانی که به اسرائیل گفتند این من هستم جنگ را مدیریت می‌کنم، یک هدف راهبردی را محقق کردند».

 

نایب رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در پایان گفت: «حرف‌های گالانت (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) درباره سنوار یک تبلیغات جنگی بی‌معناست. علی‌غرم ویرانی‌های به‌بارآمده در غزه ما مانند طرفی ضعیف ظاهر شدیم که تنها با کمک آمریکا می‌تواند از خود دفاع کند».

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات