صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۱۵۰۵۷

سفارت آمریکا در بغداد: عراق می‌تواند از ایران انرژی خریداری کند

شبکه المیادین به نقل از کاردار سفارت آمریکا در بغداد گزارش داد که واشنگتن عراق را از برخی تحریم‌های ضد ایرانی معاف کرده و بغداد می‌تواند از ایران انرژی خریداری کند.

سفارت آمریکا در بغداد: عراق می‌تواند از ایران انرژی خریداری کند

 

 کاردار سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد که دولت عراق می‌تواند از ایران انرژی خریداری کند.شبکه المیادین لبنان شامگاه چهارشنبه (یک خرداد) به نقل از «جوی هود»، کاردار سفارت آمریکا در بغداد گزارش داد که واشنگتن عراق را از برخی تحریم‌های ضد ایرانی معاف کرده و بغداد می‌تواند از ایران انرژی خریداری کند.
هود همچنین از وساطت عراقی‌ها بین ایران و آمریکا اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت که آمریکا می‌تواند بدون واسطه با طرف ایرانی وارد گفت‌‌وگو شود.
عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق دیروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که برای آرام کردن اوضاع در منطقه، هیأت‌هایی را به تهران و واشنگتن خواهد فرستاد.
کاردار سفارت ایالات متحده آمریکا همچنین در مورد حمله راکتی اخیر به نزدیکی سفارت آمریکا در عراق نیز گفت که واشنگتن هنوز مسئول این حمله را اعلام نکرده است.
تحریم‌های آمریکا علیه ایران پس از آن بازاعمال شد که در 18 اردیبهشت 1397، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که کشورش را از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌کند. از آن پس، عراق همواره به‌دنبال کسب معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران بوده است.
عراق وابستگی زیادی به خرید انرژی از ایران و واردات کالاهای مختلف از این کشور دارد. مقامات عراقی بارها گفته‌اند که با تحریم‌های آمریکا علیه ایران همراهی نخواهند کرد. نخست‌وزیر عراق دسامبر گذشته تصریح کرده بود: «ما بارها و بارها موضع خود را در رابطه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران تکرار کردیم، عراق بخشی از آنها نخواهد بود.»
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات