صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۱۵۰۷۶

اخبار کوتاه شنبه 4 خرداد

«عباس تابش» رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: به دنبال بازرسی‌های ما کارخانجات کشت و صنعت بزرگی، از جمله کشت و صنعت دهخدا، فارابی، امیرکبیر و کارون، به دلیل احتکار، گران‌فروشی و عرضه نکردن شکر به میزان 110 میلیارد تومان تعزیر شدند و با حکم قاضی پرونده، این شرکت‌ها تا پنج برابر این رقم، یعنی 550 میلیارد تومان می‌توانند جریمه شوند. وی افزود: امیدواریم با برخورد قاطع با هرگونه تخلف، فضا را برای متخلفان ناامن کنیم.
سخنگوی وزارت خارجه کره‌ شمالی، از تلاش آمریکا برای مقصر جلوه دادن این کشور در شکست مذاکرات «هانوی» خبر داد و گفت: «دلیل واقعی عقب‌گرد مذاکرات بین کره‌شمالی و آمریکا در هانوی، موضع فریب‌کارانه و خودسرانه ایالات متحده و پافشاری بر روشی بود که انجامش کاملاً غیرممکن بود.» وی افزود: «کاخ سفید هرچه اقدامات فریب‌کارانه و خصمانه را علیه کره‌شمالی افزایش دهد، واکنش ما تندتر خواهد بود.»
معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان در دیدار با مدیر کل سیاسی وزارت خارجه آلمان ضمن تأکید بر پایان خویشتن‌داری ایران، خواستار پایبندی طرف‌های دیگر برجام به تعهدات خود شد. عباس عراقچی همچنین با یادآوری تعهدات کشورهای باقی مانده در برجام پس از خروج آمریکا از این توافق، بر ضرورت اجرای این تعهدات بر اساس چهار بیانیه کمیسیون مشترک برجام تأکید کرد.
مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به مزایا و معایب شش روش حمایتی از اقشار ضعیف در جهان اعلام کرد: تجربه کشورهای مختلف جهان نشان می‌دهد بهینه‌ترین روش پرداخت، پرداخت نقدی است. گفتنی است یارانه‌ها از ابزارهای مهم حمایتی دولت برای حمایت از مصرف‌کنندگان است و پرداخت آنها با هدف حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر و برون‌رفت خانوارها از دام فقر صورت می‌گیرد.
«مورگان ارتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، درباره اینکه آیا دولت آمریکا از طریق هیئت‌های دیگر کشورها به ایران پیامی ارسال کرده‌، با رد ارسال چنین پیام‌هایی از طریق هیئت‌های آلمانی و عمانی گفت: «فکر می‌کنم ما پیام‌هایی را که به ایران می‌دهیم خیلی علنی گفته‌ایم. هیچ‌گونه پیامی به صورت محرمانه ارسال نشده است.»
«علی صوفی» عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: حسن روحانی در انتخابات ۹۶ شعار‌هایی داد، آن موقع کاملاً در جریان اختیارات رئیس‌جمهور بود؛ بنابراین این اظهارات فرافکنی و توجیه ضعف‌های خودشان است.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: حذف سامانه نیما از مبادلات ارزی به هیچ وجه صحت ندارد و حتی تأکید شده است صادرکنندگان 50 تا 60 درصد ارز حاصل از صادرات خود را در سامانه نیما عرضه کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات