صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۱۵۱۵۶

از تلاش عربستان برای جنگ تا استقبال هند در خرید نفت

1ـ روز ابلاغ هشدار امت اسلام به دشمنان و خائنان
سردار رمضان شریف با بیان اینکه روز جمعه شاهد حماسه دیگری در حمایت از آرمان فلسطین خواهیم بود، گفت: مقاومت و انتفاضه فلسطین امروز در جای‌جای سرزمین‌های اشغالی ریشه دوانیده و موجب هراس رژیم صهیونیستی و مثلث شوم آمریکا، آل سعود و امارات به عنوان حامیان اصلی صهیونیست‌ها شده است. وی افزود: روز قدس روز ابلاغ هشدار امت اسلامی به برخی کشورهای عربی، به ویژه عربستان و امارات نسبت به برگزاری نشست موسوم به «صلح به خاطر شکوفایی اقتصادی» در بحرین است که با بازی کردن در زمین آمریکا و رژیم صهیونیستی، آرمان قدس و ملت فلسطین را پایمال نکنند. وی خاطرنشان کرد: طرح معامله قرن که با برخی اقدامات دولت ترامپ از جمله انتقال سفارت آمریکا به قدس و شناسایی این شهر به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی، مخالفت با بازگشت آوارگان فلسطینی و سخن گفتن از ایجاد وطن جایگزین در اردن و صحرای سینا عملیاتی و رونمایی شده، تنها هدفش نابودی فلسطین است.


2ـ تلاش‌های بی‌فایده رژیم سعودی
«المیادین» با اشاره به برگزاری دو نشست ضد ایرانی رژیم سعودی در مکه نوشت: «ریاض پس از آنکه عقب‌نشینی آمریکا از سقف تهدیدات بولتون و پمپئو را مشاهده کرده است با برگزاری این نشست‌ها می‌خواهد بگوید در مقابله با قدرت رو به افزایش ایران تنها نیست؛ خطر تنها ماندن عربستان در برابر ایران بسیار جدی است. تا آنجا که حتی امارات، هم‌پیمان عربستان نیز درباره همراهی با آن در موضوع ایران عقب‌نشینی کرده است؛ اما این تلاش عربستان سعودی بنابر دلایل متعدد، فرصت موفقیت زیادی ندارد؛ مهم‌ترین دلیل آن این است که ایران از مجموعه عواملی برای مقابله با این نوع اقدامات برخوردار است. تهران هم‌پیمانان قدرتمندی در قلب دولت‌های اسلامی هم‌پیمان ریاض دارد که تأثیر اجتماعی و سیاسی زیادی دارند. علاوه بر اینکه ایران در صدر محور مقاومتی قرار دارد که از محبوبیت مردمی زیادی در بین ملت‌ها و دولت‌های عربی و اسلامی برخوردار است.»


3ـ ایران می‌تواند ضربات مهلکی به آمریکا بزند
«پل پیلار» استاد دانشگاه جرج تاون واشنگتن و استراتژیست مشهور آمریکایی می‌گوید: «تیم بولتون‌ـ پمپئو کاملاً در زمینه مواجهه با ایران اشتباه کرده‌اند. هرگونه برخورد نظامی بین ایران و ایالات متحده در خلیج‌فارس و تنگه هرمز سبب بی‌ثبات شدن منطقه شده و تأثیرات بسیاری خواهد داشت؛ از جمله اینکه حداقل یک وقفه در تجارت نفت ایجاد خواهد کرد. تسلط ایران بر تنگه هرمز شامل تجارت نفت هم می‌شود و می‌تواند صادرات نفت در خاورمیانه را دچار اغتشاش کرده و قیمت نفت را هم بالاتر از هر زمانی ببرد.» این استراتژیست مشهور آمریکایی تأکید می‌کند: «ایالات متحده از لحاظ نظامی قدرتمند است؛ اما ایران بدون شک گزینه‌های بسیاری برای خود دارد و می‌تواند به وقت مناسب ضربات مهلکی را به آمریکا بزند.»


4ـ هند به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد
یک منبع مطلع در دولت هند اعلام کرد: دولت «نارندرا مودی» که پس از برگزاری انتخابات در این کشور با قدرت بیشتری امور را در دست گرفته، تصمیم دارد مذاکراتی را با جمهوری اسلامی ایران آغاز کند تا قدم‌هایی برای ادامه واردات نفت از ایران طراحی کنند. یکی دیگر از مقامات ارشد دولت هند نیز با اشاره به تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران گفت: دولت هند از این تحریم استقبال نمی‌کند، ما مشتاقیم واردات نفت از ایران ادامه پیدا کند. این مقام هندی همچنین اعلام کرد: شاید بانک پاسارگاد ایران که تأیید بانک مرکزی هند برای گشایش شعبه در بمبئی را گرفته است، برای پرداخت هزینه‌های واردات نفت به ‌کار گرفته شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات