صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۱۵۲۹۴

اخبار کوتاه شنبه 18 خرداد

سازمان مالیاتی در روزهای اخیر از بخشنامه‌ای رونمایی کرد که بر اساس آن افرادی که در سال 97 سکه‌های پیش‌فروش شده را خریداری و دریافت کرده‌اند، مشمول مالیات هستند. بنا بر این بخشنامه تا 20 سکه مشمول مالیات نمی‌شود؛ اما مازاد 20 سکه تا میزان 60 سکه به ازای هر سکه 150 هزار تومان، مازاد 60 سکه تا میزان 100 سکه به ازای هر سکه 200 هزار تومان و مازاد 100 سکه تا 200 سکه به ازای هر سکه 250 هزار تومان باید مالیات بپردازند همچنین اشخاصی که بیش از 200 سکه دریافت کرده‌اند، مشمول این دستورالعمل نبوده و باید اظهارنامه مالیاتی مربوط به این فعالیت را در موعد مقرر قانونی تسلیم کنند.
«ابوالفضل ابوترابی» عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به کم‌کاری بانک‌ها در اجرای قانون جدید چک گفت: بانک مرکزی باید با بانک‎هایی که به بخشنامه عمل نمی‌کنند، برخورد کند که البته بازرسی از آنها به دستور قائم‌مقام بانک مرکزی شروع شده است. اجرای قانون جدید صدور چک در تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۹۷ شروع شد. این بخشنامه به مدیران عامل همه بانک‌ها ابلاغ شده‌ است و بانک‌ها نیز مکلف هستند این بخشنامه را به همه شعب خود در سراسر کشور ابلاغ کرده و آن ‌را اجرایی کنند.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد: مقامات ایرانی با فریبکاری، تصویری اشتباه از فعالیت‌ها و مقاصد واقعی خود نشان داده و در حالی که خود را برای مردم موجه نشان می‌دهند، آمریکا را متجاوز می‌خوانند! «برایان هوک» همچنین در اظهاراتی مضحک توانایی‌های موشکی ایران را فتوشاپ خواند و ادعا کرد: ایرانی‌ها هواپیماهای قدیمی خود را با ظاهرسازی به عنوان جنگنده نسل جدید ضد رادار نشان داده‌اند!
«جان کری» وزیر اسبق خارجه آمریکا ضمن ردّ اتهامات «مایک پمپئو» وزیر خارجه فعلی آمریکا در زمینه دخالتش در سیاست خارجی واشنگتن درباره ایران، اظهار داشت: «من برای مدت کوتاهی وزیر خارجه ایران را در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ ملاقات کردم. اما یک کلمه هم در خصوص اینکه آنها چه کاری باید انجام دهند یا چه کاری نباید انجام دهند نگفتم. این به من ربطی ندارد.»
مقامات هندی اعلام کردند دولت جدید هند به دنبال برگزاری هر چه زودتر مذاکرات با ایران برای احیای واردات نفت و همچنین پرداخت بهای نفت ایران با استفاده از ارز روپیه با هدف عبور از تحریم‌های آمریکا است. هندی‌ها سال گذشته به طور میانگین روزانه 552 هزار بشکه نفت از ایران وارد می‌کردند که با کاهش ۴۵ درصدی این رقم به ۳۰۴ هزار و ۵۰۰ بشکه رسیده است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات