حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۱۵۵۸۹

پیام های ساقط کردن پیشرفته ترین پهپاد عملیاتی جهان

.جنگ روانی پرفشار آمریکا در روزهای گذشته اگر چه با پشتوانه حرکت ناوهای نظامی و جنگنده ها همراه بود اما در اعتماد به نفس جمهوری اسلامی اندکی تزلزل دیده نشده و در دفاع از میهن اسلامی محکم و استوار ایستاده است.

پیروزی سپاه پاسداران بر عملیات جاسوسی آمریکا بازتاب گسترده ای در میان رسانه های دنیا داشته است

سپاه پاسداران پیشرفته ترین پهپاد عملیاتی جهان را ساقط کردو در اطلاعیه نوشت: هواپیمای متجاوز وارد فضای سرزمینی کشورمان شده بود که توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون گردید.

به گزارش پایگاه خبری سپاه نیوز، در پی سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی امریکایی پس از تجاوز به فضای سرزمینی ایران اسلامی در ساعات اولیه بامداد امروز مقابل منطقه کوه مبارک استان هرمزگان، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای به تشریح جزئیاتی از این اقدام پرداخت. در این اطلاعیه آمده است: پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک در ساعت ۱۴ دقیقه بامداد امروز از یکی از پایگاه های نیروهای امریکایی در جنوب خلیج فارس به هوا برخاسته و بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نموده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد.

این اطلاعیه می افزاید: این هواپیمای بدون سرنشین در زمان بازگشت به سمت غرب منطقه در محدوده تنگه هرمز با تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، مشغول جمع آوری اطلاعات و جاسوسی می شود.

در ادامه اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه تصریح شده است: در ساعت ۴ و پنج دقیقه بامداد در حالی که هواپیمای متجاوز وارد فضای سرزمینی کشورمان شده بود، توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون گردید. گفتنی است هواپیمای گلوبال هاوک یا rq۴c یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای جاسوسی جهان محسوب می شود که بر اساس اطلاعات به دست آمده بیش از ۲۰۰ میلیون دلار میلیون دلار قیمت دارد.

پیام های ساقط کردن پیشرفته ترین پهپاد عملیاتی جهان

تکذیب آمریکا

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته است که بیل اوربن سخنگوی ستاد مرکزی فرماندهی آمریکا سنتکام حاضر به اظهار نظر درباره این موضوع نشد و تنها تصریج کرد «هیچ عملیات پهپادی امروز بر فراز آسمان ایران صورت نگرفته است.»

تایید شکست عملیاتی آمریکا

خبرگزاری «رویترز» به نقل از کاپیتان «بیل اوربان» سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده «سنتکام» هدف قرار گرفتن یک پهباد آمریکایی را تایید کرد. این افسر نیروی دریایی آمریکا اما مدعی شد که این هواپیمای بدون سرنشین در حریم ایران پرواز نمی‌کرده است.

یک مقام آمریکایی روز پنج شنبه گفت که یک پهپاد تجسسی آمریکایی که در حریم هوایی بین‌المللی در تنگه هرمز در حال پرواز بود از سوی نیروهای ایرانی مورد هدف قرار گرفته و سقوط کرده است.

این مقام آمریکایی به رویترز گفته است که پهپاد ساقط شده از نوع ترایتون MQ-4C بوده است و با یک موشک زمین به هوا از سوی ایران ساقط شده است.

لوکاس تاملینسون خبرنگار فاکس نیوز که خبرهای پنتاگون را پوشش می دهد در توئیتی به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته است که ایران این پهپاد که ویژگی اش پرواز در ارتفاع بالاست را با یک موشک زمین به هوا در تنگه هرمز و در حریم هوایی بین‌المللی ساقط کرده است.

شرکت نورثروپ گرومن که این پهپاد را تولید کرده در وب‌سایتش پهپاد ترایتون را پهپادی توصیف کرده است که می تواند بیش از ۲۴ ساعت در آسمان پرواز کند و تا ارتفاع بیش از ۱۰ مایل (۱۶ کیلومتر) اوج بگیرد.

بازتاب های بین المللی سقوط پهپاد

سرنگونی پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا در سواحل هرمزگان توسط پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه پاسدران انقلاب اسلامی ایران تاکنون بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته است.

پایگاه العهد لبنان نوشت: سپاه پاسداران ایران پهپاد جاسوسی که به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران در سواحل استان هرمزگان وارد شده بود را سرنگون کرد.

شبکه المیادین نیز اعلام کرد: سپاه پاسداران یک پهپاد جاسوسی آمریکا را سرنگون کرده است.

اسپوتنیک عربی هم نوشت: سپاه پاسداران ایران از سرنگونی یک پهپاد جاسوسی آمریکا که وارد حریم هوایی ایران شده بود، خبر داده است.

این خبرگزاری افزود: وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه گفته بود که جدیدترین عملیات استقرار هزار نیروی آمریکایی در خاورمیانه شامل موشک‌های پاتریوت، پهپاد و هواپیماهای شناسایی هم می‌شود.

روسیاالیوم نیز اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرده است که یک پهپاد جاسوسی آمریکا را بامداد امروز در استان هرمزگان واقع در جنوب این کشور سرنگون کرده است.

این خبرگزاری افزود: با این حال سخنگوی پنتاگون گفته است که آمریکا برای جنگ با ایران تلاش نمی‌کند اما ما آمده ایم از نیروها و منافع آمریکا در منطقه دفاع کنیم.

العربی الجدید با اشاره به این موضوع نوشت: شاخه رسانه ای سپاه پاسدران ایران روز پنج شنبه از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا در منطقه هرمزگان واقع در جنوب این کشور خبر داده است.

اسکای نیوز عربی وابسته به امارات متحده عربی هم در این باره نوشت: ایران ادعا کرده است که یک هواپیمای جاسوسی آمریکا را در منطقه هرمزگان سرنگون کرده است اما آمریکا تکذیب می‌کند.

براساس این گزارش، اسکای نیوز افزود: این در حالی است که سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که هیچ پهپادی به آن منطقه از ایران فرستاده نشده است.

پایگاه النشره لبنان هم تیتر زد: سپاه پاسداران ایران، پهپاد جاسوسی آمریکایی را پس از ورود به حریم هوایی ایران سرنگون کرد.

القدس العربی اعلام کرد: ایران از سرنگونی یک پهپاد آمریکایی بر فراز اراضی خود خبر داده است و واشنگتن تکذیب کرده است.سپاه پاسداران با اعلام اینکه این پهپاد مدل گلوبال هوک بوده، بیان کرده است که سرنگونی این پهپاد با آتش پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه پاسدران ایران در استان هرمزگان صورت گرفته شده است.

القدس العربی با اشاره به اینکه «بیل اوربان» سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرده است که هیچ پهپادی به منطقه مورد نظر ارسال نشده است، در ادامه نوشت: اوربان تنها به همین سخنان بسنده کرد و به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره ای نکرد.

همین پایگاه در ادامه نوشت: ارتش آمریکا پیش از این سرنگونی پهپاد این کشور توسط حوثی ها در ششم ژوئن گذشته را تایید کرده بود.

خبرگزاری بی‌بی‌سی در اولین واکنش رسانه‌ای به سرنگونی پهباد جاسوسی آمریکا در خاک ایران، اذعان کرد که پهپاد مذکور یک «پهپاد جاسوسی» بوده است.

پیام این عملیات غرور انگیز

اعلام رسمی ساقط کردن یک فروند هواپیمای عملیاتی _ جاسوسی آمریکا توسط سپاه پاسداران پیامهای متعددی برای آمریکا و اذنابش دارد
1.جمهوراسلامی ایران در دفاع از منافع خود کوتاه نمی آید و هرگونه تهدید را با اقتدار پاسخ می دهد.

2.تنگه هرمز جزء خاک ایران است و اطلاق آبراه بین المللی از طرف آمریکا برای مقاصد جاسوسی از طرف ایران واکنش های دردناکی را برای متجاوزان به دنبال دارد.

3.جنگ روانی پرفشار آمریکا در روزهای گذشته اگر چه با پشتوانه حرکت ناوهای نظامی و جنگنده ها همراه بود اما در اعتماد به نفس جمهوری اسلامی اندکی تزلزل دیده نشده و در دفاع از میهن اسلامی محکم تر از گذشته با عزمی راسخ و استوار ایستاده است.

4.سقوط پیشرفته ترین پهپاد عملیاتی جهان این پیام را برای آمریکائیها به دنبال خواهد داشت که انهدام تجهیزات نظامی پیشرفته آمریکا در قبال قدرت نظامی و جنگ الکترونیک ایران بسیار آسان و دست یافتنی است.

5.آخرین پیام این عملیات موفق و اعلام رسمی آن از طریق رسانه های سپاه در شرایطی که آمریکا در ساعات آغازین این شکست را انکار می کرد این واقعیت را نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران مسئولیت اقدامات نظامی خود را با افتخار می پذیزد و از اعلام آن هیچ ترسی به خود راه نمی دهد.

6.یکی از مهمترین پیامهای سقوط این پهپاد نوعی پیام به دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر جهان است که بدانند جمهوری اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد و تهدیدهای ترامپ،تحریمهای خصمانه و در عین حال درخواست های ملتمسانه مذاکره ،اندک تغییری در روحیه انقلابی ملت غیور ایران نداشته است

در ماههای اخیر یک فیلم چند دقیقه ای از التماس ناوگان نیروی دریای آمریکا از یگان پهپادی جمهوری اسلامی منتشر شد که خواهان فاصله گرفتن از ناو آمریکایی بودند ،حال با مقایسه آن رویکرد انفعالی و این رویکرد انقلابی این نتیجه عاید می شود که عرصه نبرد در خلیج فارس بین ایران و آمریکا هموراه اینگونه بوده است و بعد از این نیز چنین وضعیتی برای آمریکا متصور است.

پیام های ساقط کردن پیشرفته ترین پهپاد عملیاتی جهان

پیام های ساقط کردن پیشرفته ترین پهپاد عملیاتی جهان

پیام های ساقط کردن پیشرفته ترین پهپاد عملیاتی جهان

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات