صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۱۵۵۹۸

گزارش روز/ انتظار مردم از دستگاه دیپلماسی

یک پهپاد آمریکایی وارد حریم سرزمینی ایران اسلامی شد؛ مرزبانان و حافظان امنیت کشور بر اساس وظیفه ذاتی خود، پرنده متجاوز را در همان لحظات اول سرنگون کردند[...]
پایگاه بصیرت / سید فخرالدین موسوی

یادداشت: یک پهپاد آمریکایی وارد حریم سرزمینی ایران اسلامی شد؛ مرزبانان و حافظان امنیت کشور بر اساس وظیفه ذاتی خود، پرنده متجاوز را در همان لحظات اول سرنگون کردند! این اتفاق، شاید برای کشورهای بند انگشتی حاشیه خلیج‌فارس و سران دست‌نشانده در منطقه یک اتفاق غیر قابل تصور باشد؛ همان‌طور که سران کاخ سفید را به دلیل به خطر افتادن پز قدرت نظامی‌شان و ادعای ابر قدرت بودن‌شان دستپاچه کرده است! شاید روس‌ها و چینی‌ها قند توی دل‌شان آب شده باشد از تحقیر آمریکا و اروپایی‌ها با دیده حیرت به ماجرا نگاه کنند! همان‌طور که بی‌تردید خواب را از چشمان صهیونیست‌ها ربوده است! اما برای ملت ایران، برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، برای پاسداران حریم نظام اسلامی یک اتفاق طبیعی و عادی است! مرگ و نابودی سرنوشت محتوم هر متجاوز به پهنه پهناور ایران است! خواه ملوانان چشم آبی باشند بر روی آب‌های نیلگون خلیج‌فارس، خواه پرنده‌های جاسوسی آمریکا در آسمان تاریک نیمه شب و خواه پیاده نظام دیکتاتور کشور همسایه!
اما در این میان یک موضوع وجود دارد که به نظر می‌رسد مورد غفلت واقع شده و کمتر به آن توجه شده است و آن مبدأ حرکت این پرنده جاسوسی متجاوز است! پهپاد جاسوسی «گلوبال‌ هاوک» در 14 دقیقه بامداد 30 خرداد از پایگاه هوایی «الظفره» در امارات متحده عربی برخاسته است! بر اساس این، هرگز نباید نقش امارات را در این تجاوز به حریم هوایی کشورمان نادیده بگیریم. از دستگاه دیپلماسی انتظار می‌رود همان‌گونه که سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا برای اعتراض رسمی به این تجاوز احضار شده است، کاردار امارات در تهران نیز احضار و مراتب اعتراض ایران به این کشور اعلام شود تا امارات و دیگر کشورهای میزبان پایگاه‌های آمریکایی بدانند هرگونه استفاده از خاک این کشورها برای اقدام علیه ایران به مثابه همراهی و همکاری با متجاوز بوده و عواقب احتمالی آن برعهده خود آنها خواهد بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات