اقتصادی >>  اقتصاد مقاومتی >> نبض اقتصاد
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۱۶۰۳۴

تولید داخلی یک خودرو بدون اتکا به فرانسوی‌ها

مدیرعامل ایران خودرو از تولید ۱۰۰ هزار دستگاه پژو ۳۰۱ در فاز اول تولید این خودرو در کشور خبر داد و گفت: این خودرو بدون اتکا به فرانسوی‌ها به مرحله تولید رسیده است.
هاشم یکه‌زارع در مراسم آغاز تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ اظهار کرد: این خودرو بدون اتکا به فرانسوی‌ها به تولید رسیده که در حال حاضر ۶۰ درصد داخلی‌سازی در آن صورت می‌گیرد و این رقم در شروع تحویل به مشتریان به ۸۰ درصد خواهد رسید. به گفته وی، در فاز اول ۱۰۰ هزار دستگاه پژو ۳۰۱ در ایران خودرو تولید خواهد شد که این رقم در فاز دوم سالانه ۲۵۰ هزار دستگاه خواهد بود. مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه پژو ۳۰۱ بدون حضور شرکت پژو در ایران به تولید رسیده، افزود: در شهریور ماه نیز شاهد اتفاق خوب دیگری خواهیم بود به طوری که یک محصول ایرانی بر روی پلت‌فرم داخلی به تولید خواهد رسید. یکه‌زارع ادامه داد: گرچه شرکت پژو ایران را ترک کرده، ولی ما بدون اتکا به آن‌ها تولید محصولاتشان را ادامه خواهیم داد.
وی در مورد میزان سرمایه‌گذاری برای تولید پژو ۳۰۱، گفت: در خط بدنه پژو ۳۰۱ معادل ۳۶ میلیون یورو و در خط مونتاژ نیز حدود ۱۴ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده و در مجموع میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای تولید این خودرو ۵۰ تا ۶۰ میلیون یورو است. در همین رابطه مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو هم اظهار کرد: بعد از پلتفرم‌های پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵، سمند و دنا، حالا جدیدترین پلتفرم ایران‌خودرو برای پژو ۳۰۱ طراحی شده است که امکان صادرات محصول را با استاندارد‌های بین‌المللی فراهم می‌کند.
منصور منصوری با بیان اینکه بستر لازم برای رشد توان طراحی شرکت‌های زنجیره تامین در پروژه پژو ۳۰۱ فراهم شده است، بیان کرد: در پروژه‌های دیگر، خودکفایی به مرور افزایش می‌یافت، ولی در این پروژه داخلی‌سازی ۶۱ درصدی در آغاز تولید مدنظر است و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید در تولید مواد اولیه و قطعات امکان دستیابی به بازار‌های صادراتی فراهم می‌شود.
وی ادامه داد: مرداد سال گذشته که پژو ایران را ترک کرد، می‌توانستیم ۴۰ درصد خودکفایی را در پژو ۳۰۱ محقق کنیم، ولی حالا به ۶۱ درصد رسیدیم که این رقم طی چند ماه آینده به ۸۰ درصد خواهد رسید. به گفته مدیرعامل ساپکو امسال ۴۰۰۰ دستگاه پژو ۳۰۱ در ایران تولید خواهد شد که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ هزار دستگاه می‌رسد. منصوری افزود: از تکنولوژی این خودرو از نظر کاهش وزن و راحتی سفر می‌توان در بقیه خودرو‌ها نیز استفاده کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات