صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۱۱۱۸۱

از افزایش قیمت خودرو تا واگذاری بنگاه‌های اقتصادی

1ـ پنجره‌ای برای مذاکرات موشکی با تهران!
«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه عمومی پارلمان اروپا که به بحث درباره توافق هسته‌ای برجام اختصاص داشت، گفت: تلاش‌ها برای اجرای توافق هسته‌ای با ایران ادامه دارد. وی با اشاره به اینکه جامعه جهانی از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرده، افزود: جایگزینی برای این توافق نیست و جهان تاب یک مسابقه هسته‌‌ای به ویژه در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) را ندارد. موگرینی گفت: از طریق این توافق، ضمن پیشگیری از اشاعه هسته‌ای و جلوگیری از تشدید تنش‌ها، اطمینان حاصل کردیم که ایران هرگز به سلاح‌های هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند. وی در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد: توافق هسته‌ای برجام پنجره‌ای برای پرداختن به موضوعات غیر مرتبط با مسائل هسته‌ای با ایران را باز کرده است... فرصت داشته‌ایم در گفت‌گوهای سطح بالای میان ایران و اتحادیه اروپا درباره موشک‌های بالستیک، مسائل منطقه‌ای و حقوق بشر گفت‌وگو کنیم.

2ـ صهیونیست‌ها خود درگیر بحران کم‌آبی هستند!
در حالی به تازگی نخست‌وزیر رژیم سفاک صهیونیستی در نمایشی خنده‌دار مدعی آمادگی کمک به ایران برای حل مسئله خشکسالی و کم آبی شده است که سرزمین‌های اشغالی با بحران بی‌آبی روبه‌رو هستند. چنانکه روزنامه «هاآرتص» در یادداشتی در این باره می‌نویسد: «با وجود بارش‌های اخیر، اسرائیل با بحران جدی آب به مدت طولانی مواجه است و به زودی تنها دریاچه آب شرب آن هم به باتلاق تبدیل خواهد شد.» مقامات صهیونیستی نیز هشدار داده‌اند که حتی در صورت بارش‌های کافی در سال پیش‌رو، باز هم سطوح منابع آبی به چیزی که در یک دهه قبل بوده، باز نخواهد گشت. بسیاری از کارشناسان اقتصادی رژیم صهیونیستی نیز پیشتر به مقامات این رژیم هشدار داده‌اند که سطح آب دریاچه «طبریا» که بزرگ‌ترین منبع تأمین آب فلسطین اشغالی است، به میزان قبلی خود برنگشته و طی سال‌های آینده به مرداب تبدیل خواهد شد.

3ـ چراغ سبز شورای رقابت به افزایش قیمت خودرو
شورای رقابت مجوز افزایش قیمت محصولات سه شرکت خودروسازی ایران‌خودرو، سایپا و مدیران‌خودرو را از اول تیر ماه صادر کرد. رضا شیوا، رئیس شورای رقابت اظهار داشت: براساس محاسبات مرکز ملی رقابت به طور متوسط در خودروهای ساخت داخل افزایش 7/18 درصدی برای شرکت ایران‌خودرو، افزایش 7/01 درصدی برای خودروهای سایپا و افزایش 5/62 برای خودروهای مدیران‌خودرو مورد تأیید مرکز ملی رقابت قرار گرفته است. این در حالی است که ساعتی پیش از آن امیرحسین قناتی، اعلام کرده بود تا کمتر از یک ماه دیگر بازار خودرو آرام می شود و قیمت‌های حاشیه بازار از بین خواهد رفت. پیش از این مدیر کل صنایع خودروی وزارت صنعت گفته بود، افزایش قیمت خودرو به نفع وزارت صنایع و شرکت‌های خودروساز نیست و از افزایش قیمت حمایت نمی‌کنیم.

4ـ واگذاری بنگاه‌های اقتصادی نیروهای مسلح
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در نشست خبری سخنگوی دولت با موضوع وضعیت واگذاری بنگاه‌های اقتصادی نیروهای مسلح به بخش خصوصی، تأکید کرد: فعالیت‌های اقتصادی بخش‌های مرتبط با نیروهای مسلح اکثراً واگذار شده یا در حال واگذاری است. اما همان‌گونه که قبلاً گفته شده است، برابر سیاست‌های اتخاذ شده و در راستای اصل ۱۴۷ قانون اساسی، نیروهای مسلح در زمان صلح از ظرفیت‌های خود برای سازندگی و توسعه کشور استفاده خواهند کرد و براساس درخواست و نیازهای دستگاه‌های گوناگون دولت در محورهای سازندگی، توسعه داخلی و محرومیت‌زدایی کشور، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خالی خود برای کمک‌رسانی به دولت، پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای را به انجام می‌رسانند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات