صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۱۶۲۳۱

از ترفند اصلاح‌طلبان تا هزینه‌های بالای دولت

1ـ دل‌خوشی به آمریکا سبب تحمیل فشار بیشتر شد
«سعید جلیلی» گفت: «طرف اروپایی در توافق جامع هسته‌ای پس از یک سال به جای عذرخواهی از تعلل‌هایی که داشته است، با گستاخی می‌گوید اینکه ایالات متحده آمریکا به تعهدات خود عمل نکند هیچ توجیهی برای کاهش تعهدات ایران ندارد! کدام حقوقدان در کجای دنیا این حرف را می‌پذیرد؟!» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین افزود: «صبر راهبردی یعنی صبر کردن برای پیش ‌بردن راهبردی که دشمن را عقب براند نه آنکه جلوتر بیاید! صبری که دشمن را گستاخ کند راهبردی نیست.» نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در ادامه با اشاره به تصمیم نظام جمهوری اسلامی مبنی بر کاهش تعهدات برجامی گفت: «خوش‌خیالی‌ها و دل‌خوشی نسبت به آمریکا سبب تحمیل فشار بیشتر شد. امروز نباید با همان نوع خوش‌بینی و دل‌خوشی‌های بی‌پایه به طرف اروپایی رفت تا دوباره فشارهای جدیدی به کشور تحمیل شود.»


2ـ هزینه‌های جاری دولت را کم کنید!
حجت‌الاسلام «غلامرضا مصباحی‌مقدم» با انتقاد از هزینه‌های بالای جاری دولت، گفت: اگر از هزینه‌های گل و شیرینی‌های جلسات‌تان کم شود، لازم نیست برای بودجه اجرایی کشور صندوق توسعه ملی را نابود کنید. وی با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری دولت، اظهار داشت: هزینه‌های اضافی دولت بسیار زیاد است و اگر هزینه‌های سفرهای خارجی کارکنان دولت، هزینه مأموریت‌های سفرهای خارجی، هزینه سفارتخانه‌هایی که آنچنان کارآیی ندارند و کار نمی‌کنند، هزینه خرید گل برای همایش‌های مختلف و هزینه‌هایی از این قبیل بررسی شود، مبلغ بسیار کلانی می‌شود. وی با ابراز اینکه «پیشنهاد بنده این است که سالیانه 10 درصد از این وابستگی به درآمدهای نفتی کاهش پیدا کند و تحت هیچ شرایطی وارد عرصه بودجه جاری کشور نشود»، گفت: «با این اقدام طی 10 سال اتکا به بودجه نفتی به صفر خواهد رسید.»


3ـ چین همچنان از ایران نفت می‌خرد
به گزارش «بلومبرگ»، هفته‌ها پس از وضع تحریم‌های سخت آمریکا علیه ایران، با هدف متوقف کردن فروش نفت خام این کشور، چین همچنان از ایران نفت می‌خرد. اطلاعات رسمی گمرک نشان می‌دهد، چین در ماه ژوئن 855 هزار و 638 تن نفت خام معادل حدود 209 هزار بشکه در روز از ایران نفت خریده است. اطلاعات نشان می‌دهد، پکن احتمالاً ریسک نقض تحریم‌های آمریکا را برای از سرگیری خرید نفت از ایران قبول کرده است. با افزایش فشار دولت ترامپ بر شرکت‌ها و افرادی که تحریم‌های آن را دور می‌زنند، همه نگاه‌ها به خرید نفت چین از ایران دوخته شده است. این کشور آسیایی که به واردات نفت خام وابسته است، از معدود کشورهای باقی‌مانده است که از ایران نفت می‌خرند‌. گفتنی است، کشورهایی، مانند کره جنوبی و ژاپن واردات نفت از ایران را متوقف کرده‌اند.


4ـ ترفند جدید اصلاح‌طلبان برای کسب کرسی‌های مجلس یازدهم
«محمدعلی پورمختار» نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس گفت: اصلاح‌طلبان با توجه به عملکردشان در مجلس دهم امیدی به کسب کرسی در مجلس یازدهم ندارند و درصدد هستند به عنوان اصولگرایان تقلبی وارد عرصه انتخابات مجلس یازدهم شوند و پس از رأی آوردن عَلَم اصلاح‌طلبی خود را بلند کنند. پورمختار تصریح کرد: ترفند آنها برای انتخابات مجلس این است که از چهره‌های ناشناخته، با عنوان اصولگرایی استفاده کنند و این جریان را در مقابل جریان اصولگرای اصلی قرار دهند و درواقع اصولگرایان را به جان هم بیندازند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات