صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۱۶۴۵۱

کمپین نمایندگان کنگره برای مقابله با اختیارات ترامپ

اعضای دموکرات و جمهوریخواه سنا و مجلس نمایندگان با تاکید بر پیامدهای اقدام علیه ایران خواستار ممنوعیت تصویب بودجه اقدام نظامی علیه ایران شدند.

 

به گزارش بصیرت، فارین پالیسی در گزارشی نوشته است در حالی که رویکرد "فشار حداکثری آمریکا" علیه ایران سبب بروز اتفاقات و تحولات عجیب در کنگره شده، ۲۸ عضو کنگره اعم از دموکرات و جمهوری‎خواه با تشکیل ائتلافی خواهان اصلاحاتی در لایحه بودجه دفاعی کشور هستند که منجر به ممنوعیت تخصیص بودجه برای اقدام نظامی علیه ایران بدون تصویب قبلی کنگره خواهد شد.

در نامه این ائتلاف به کمیته خدمات مسلح مجالس سنا و نمایندگان، اعضای دموکرات و جمهوریخواه سنا و مجلس نمایندگان با تاکید بر پیامدهای اقدام علیه ایران خواستار ممنوعیت تصویب بودجه اقدام نظامی علیه ایران شدند.

نامه اخیر، جدیدترین نبرد سیاسی در آمریکا برای مقابله با اختیارات رئیس جمهور برای اقدام علیه ایران است.

براساس گزارش‌ها ائتلاف اعضای کنگره با هدف اعمال فشار برای محدود کردن اختیارات جنگی رئیس جمهور شامل حتی هواداران سرسخت جمهوریخواه «دونالد ترامپ» مانند «مرت گیتس» نماینده فلوریدا نیز می‌شود.

در ۱۲ جولای (۲۱ تیر) مجلس نمایندگان آمریکا اصلاحات مشابهی را در بودجه قانون دفاع ملی ۲۰۲۰ که دسترسی ترامپ از بودجه اقدام علیه ایران منع می‌کند را تصویب کرد. این اصلاحات که با ۲۵۱ رای موافق در مقابل ۱۷۰ رای مخالف تصویب شد و ۲۷ جمهوری‎خواه نیز به آن رای مثبت دادند، در صف تصویب مجلس سنا قرار دارد.

دموکرات‌ها در اصلاحات پیشنهادی ارائه شده برای بودجه دفاع ملی، خواستار ممنوعیت تعیین بودجه برای دیوار مرزی، ممنوعیت فروش تسلیحات اضطراری به عربستان، پایان دادن به حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف سعودی در یمن، ممنوعیت رژه‌های نظامی با اهداف سیاسی و نیز ممنوعیت انتقال زندانیان جدید به خلیج «گوانتانامو» شده بودند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات