صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۱۶۴۵۰

رویترز: چین با توقف خرید محصولات کشاورزی ضربه محکمی به کشاورزان آمریکایی زد

چین در سال 2017 حدود 19.5 میلیارد دلار محصولات کشاورزی از آمریکا خریداری کرده بود که این محصولات اغلب سویا، ذرت،‌ لبنیات و گوشت بوده است. جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن این میزان را در سال 2018 به 9.1 میلیارد دلار کاهش داده است

 

وزارت بازرگانی چین روز سه‌شنبه اعلام کرد که شرکت‌های چینی خرید محصولات کشاورزی از آمریکا را متوقف کردند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به این تصمیم چین نوشت که این اقدام ضربه محکم دیگری به کشاورزان آمریکایی وارد کرد که پیشتر نیز شاهد آن بودند که صادرات آنها به دلیل بیش از یک سال جنگ تجاری با کاهش مواجه شده است.

چین همچنین روز سه‌شنبه اجازه داد تا یوان (واحد پول چین) 7 درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست بدهد که این اقدام برای نخستین بار طی یک دهه گذشته بود.

پیش از آنکه جنگ تجاری آغاز شود،‌ چین در سال 2017 حدود 19.5 میلیارد دلار محصولات کشاورزی از آمریکا خریداری کرده بود که این محصولات اغلب سویا، ذرت،‌ لبنیات و گوشت بوده است. جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن این میزان را در سال 2018 به 9.1 میلیارد دلار کاهش داده است.

وزارت بازرگانی چین طی بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که آمریکا به تعهداتش پاینبده بوده و شرایط ضروری برای همکاری دوجانبه را فراهم کند.

«دونالد ترامپ»‌ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در پیامی در توئیتر نوشت که پکن به تعهد خود برای خرید حجم انبوهی از محصولات کشاوری آمریکا پایبند نبوده و اعلام کرد که تعرفه‌های جدیدی بر 300 میلیارد دلار از کالاهای چین اعمال خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات