صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۱۶۴۸۰

رستمی: عده‌ای عمداً تلاش کردند مسیر شعار «آتش به اختیار» را منحرف کنند

نماینده رهبر انقلاب در دانشگاه ها ادامه داد: این در حالی بود که رهبر انقلاب تعریف دقیقی از این عبارت داده و گفتند: در جایی که قوای تصمیم گیری و عاقله درست و دقیق عمل نمی کند آنجا باید نیروهای دغدغه مند و دارای توانایی بر اساس تدبیر و دقت و با توانایی، آتش به اختیار میدان را رها نکنند.

به گزارش بصیرت، حجت‌الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در بیستمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به چگونگی شکل گیری این اتحادیه گفت: یک زمان عده‌ای تلاش کردند تا انجمن های اسلامی را که در ابتدای انقلاب با رویکردی شتاب بخش در راستای حرکت انقلاب اسلامی شکل گرفته بود و برکت‌هایی مانند دانشجویان پیرو خط امام را در مقاطعی به همراه داشت را از مسیر خود جدا کنند.

رستمی در ادامه با اشاره به اقدامات دانشجویان در این زمان برای بازگشت تشکل‌های دانشجویی به مسیر اصیل انقلابی و اسلامی تاکید کرد: درستی این حرکت زمانی بیشتر دیده شد که بخشی از انجمن‌های اسلامی پس از مدتی دچار مشکلاتی مانند نزدیک شدن به جریان معارض و پناهندگی به نظام سلطه شدند.

وی افزود: توجه به تطبیق شاخص ها و اصلاح درونی و مواظبت از انحرافاتی که ممکن است در مسیر هر حرکت جمعی رخ دهد از لوازم کار تشکیلاتی است. در این مسیر نظارتی انقلابی و هوشمندانه در جریان حرکت لازم است.

رستمی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری از گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان گام دوم خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی تعبیر کردند. بیانیه مخاطب و ماموریتش برعهده جوانان است. البته این که بیانیه گام دوم خطاب به جوانان صادر می شود نافی از رسالت ها و ماموریت های غیرجوانان نیست. این حرکت حرکت پر شتاب و دامنه دار است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  با بیان اینکه ​خطاب بیانیه به جوان ها به معنای استفاده نکردن از افرادی که غیر جوان هستند، نیست.  ادامه داد: برخی به اشتباه از این بیانیه تلقی کردند که رهبر انقلاب دیگر هیچ ماموریتی را به غیرجوان ها واگذار نخواهند کرد و همین موضوع باعث شد از برخی انتصاب های ایشان تعجب کنند.

رستمی گفت: برای مثال در دیدار رهبر معظم انقلاب با جهادگران یکی از سوالاتی که از ایشان پرسیده شد این بود که با توجه به جوانگرایی که در بیانیه گام دوم آمده است چرا در برخی از انتصاب ها از افرادی استفاده می شود که جوان نیستند. رهبر انقلاب نیز در این جلسه در پاسخ با تاکید بر اینکه نباید ابتدای انقلاب و اکنون را با یکدیگر مقایسه کرد فرمودند ما انقلاب را در حالی شروع کردیم که افرادی که با تجربه بودند و می توانستند بار مسئولیت را بر عهده بگیرند زیاد نبودند. اما امروز ما تجربه بلندی داریم و نمی توانیم نسبت به این تجریه ها بی تفاوت باشیم. 

رستمی در ادامه با اشاره به استفاده نادرست برخی از شعار «آتش به اختیار» گفت: مقام معظم رهبری به جوانان فرمودند آتش به اختیار عمل کنید. اما یک عده فهمیده و یک عده از روی تعمد تلاش کردند تا این موضوع را منحرف کنند و آن را به معنای حرکت غیر قانونی، حرکت های بدون محاسبه، بی تدبیری و سنگ اندازی در بدنه اجرایی کشور مطرح کنند.

نماینده رهبر انقلاب در دانشگاه ها ادامه داد: این در حالی بود که رهبر انقلاب تعریف دقیقی از این عبارت داده و گفتند: در جایی که قوای تصمیم گیری و عاقله درست و دقیق عمل نمی کند آنجا باید نیروهای دغدغه مند و دارای توانایی بر اساس تدبیر و دقت و با توانایی، آتش به اختیار میدان را رها نکنند.

وی افزود: اگر تشکل‌های دانشجویی احساس کردند بدنه سیاستگذار و تصمیم گیر چه در قوه‌های مجریه، قضاییه و مقننه و چه در شوراهای عالی به وظایف خود عمل نمی کنند و یا دارای اختلالاتی هستند، آنگاه است که نمی توانند دست بر روی دست بگذارند و باید بر اساس تشخیص درست و با تدبیر و عقلانیت عمل کنند.

رستمی در خاتمه با اشاره به تجلیل رهبر معظم انقلاب از مطالبه گری دانشجویان گفت: در نکاتی مانند مطالبه شفافیت توسط تشکل های دانشجویی رهبر انقلاب حرکت های جوانان را تحسین می کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات