صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۱۶۴۹۲

اخبار کوتاه شنبه 19 مرداد

دادگاه تجدید نظر فدرال حکم هیئت منصفه را که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد تا بنیاد علوی در برج منهتن نیویورک را مصادره کند، رد کرد. «رویترز» نوشت، رد شدن این حکم، شکستی برای وزارت دادگستری آمریکا به شمار می‌آید که امیدوار بود با فروش این ساختمان ۳۶ طبقه‌ای در خیابان پنجم منهتن نیویورک، مبلغی حدود ۱ میلیارد دلار به دست آورد تا میان قربانیان بمب‌گذاری‌هایی که مدعی است ایران در آن دست داشته، توزیع کند.
«فایننشال تایمز» با بیان اینکه بریتانیا از ترس گرفتار شدن در خلیج‌فارس، شهروندان انگلیسی را از کشتی‌های عبوری حذف کرده‌ است، نوشت: انگلیسی‌ها می‌گویند مشکل به وجود آمده تنها مرتبط با آنها نبوده و همه کشورها را در بر می‌گیرد؛ اما اتحادیه اروپا و سایر کشورها از طرح حضور در نیروی دریایی ناظر در تنگه هرمز استقبال نکرده‌اند و انگلیس که نفت‌کش ایران را در جبل‌الطارق توقیف کرده، خود را در خلیج‌فارس تنها می‌بیند.
«مصطفی رجبی‌مشهدی» سخنگوی صنعت برق ایران درباره راهکار وزارت نیرو برای تأمین برق مراکز استخراج بیت‌کوین گفت: وزارت نیرو دو روش پیشنهاد داده است؛ در روش اول این مراکز می‌توانند برق مورد نیاز خود را به قیمت ریالی برق صادراتی از شبکه سراسری تحویل بگیرند. در روش دوم این مراکز برق مورد نیاز خود را از طریق احداث نیروگاه‌های جدید تأمین کنند که البته لزوماً احداث نیروگا‌ه‌های بزرگ مد نظر نیست.
روزنامه «بیلد» آلمان گزارش داد، سفیر پیشین این کشور در ایران که به تازگی ریاست اینستکس را عهده‌دار شده بود، از این سمت استعفا کرد. این روزنامه نوشت، استعفای اربل به دلیل افشای گفت‌وگوی او با «کن جبسن» مجری یک رادیوی اینترنتی است که در آن درباره هولوکاست و مسائل مربوط به رژیم صهیونیستی و فلسطینیان اظهاراتی مطرح کرده است.
«ریچارد ولف» استاد دانشگاه آمریکایی گفت: ترامپ‌ در حال رشوه دادن برای خرید رأی کشاورزان آمریکایی با پولی است که از مردم این کشور به عنوان مالیات دریافت کرده است. دولت ترامپ به تازگی اعلام کرده است برای جبران ضرر جنگ تجاری، کمکی 28 میلیارد دلاری را برای کشاورزان تخصیص داده است.
«خوسه آنتونیو ایتورریاگا» یکی از سفرای سابق اسپانیا در سازمان ملل گفت: با توجه به رفتار دوگانه جهان در برابر ایران با وجود برجام، ایران این حق را دارد که صنعت هسته‌ای را با اهداف صلح‌آمیز توسعه داده و اقدامات لازم را برای توسعه غنی‌سازی اورانیوم انجام دهد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات