صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۱۶۵۵۸

اخبار کوتاه سه‌شنبه 22 مرداد

«امیر وکیل‌زاده» مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به آغاز طرح سوخت‌گیری وسایل نقلیه تنها با کارت سوخت از امروز گفت: 3900 جایگاه سوخت‌ در کشور از نظر سخت‌افزاری و نرم‌‌افزاری آماده‌سازی شده‌اند و استفاده‌کنندگان از این جایگا‌ه‌ها هیچ مشکلی نخواهند داشت. به گفته وکیل‌زاده، برای صدور کارت سوخت المثنی روزانه 30 هزار نفر نام‌نویسی می‌کنند که با صدور هر کارت المثنی، کارت قبلی از رده خارج می‌شود. بنابراین امکان سوءاستفاده با کارت‌های المثنی وجود ندارد.
شورای جهانی طلا، روسیه را با 275 تن خرید‌ بزرگ‌ترین خریدار طلای جهان سال گذشته اعلام کرد. این مقدار بیشترین خرید طلای روسیه طی یک سال بوده است. مسکو قبلاً یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران در اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا بود؛ ولی بیشتر آنها را طی سال‌های اخیر فروخته است. گفتنی است، سال گذشته روسیه دارایی‌های خود را از اوراق قرضه آمریکا بیش از 85 درصد کاهش داد و از 96/9 میلیارد دلار در ژانویه به 13/3 میلیارد دلار در دسامبر رساند.
«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه و «مارکوس ادِرر» سرپرست نمایندگی سیاسی اتحادیه اروپا در مسکو، در نشستی اوضاع پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و برخی ابعاد مسئله کنترل تسلیحات در جهان را بررسی کردند. گفتنی است، پیش از این نیز اوضاع کنونی پیرامون برجام در نشستی با حضور سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان در مسکو بررسی شده بود.
درآمد خالص آرامکو به دلیل قیمت پایین نفت در نیمه اول سال میلادی جاری ۱۲ درصد کاهش یافت و به 46/9 میلیارد دلار رسید. با وجود کاهش درآمد، آرامکو 46/4 میلیارد دلار سود سهام به دولت پرداخته که نشان‌دهنده وابستگی شدید عربستان به این شرکت برای تأمین بودجه و نیازهای خانواده سلطنتی این کشور است.
صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرده است، اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۰ رشد اقتصادی 0/2 درصدی را تجربه کند و از فاکتورها و مؤلفه‌های بازدارنده اقتصادی تا حدود زیادی فاصله خواهد گرفت.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تأمین و توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت گفت: 15 میلیون دفترچه دانش‌آموزی با ارز دولتی آماده توزیع است، اما هنوز تصمیم نهایی درباره نحوه توزیع آن اتخاذ نشده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات