صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۳۴۲۸۸
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

هر چه ایران قدرتمند شود توطئه ها بیشتر می شود/دستگاه های مربوطه هگ جایگاه ها را پیش بینی کرده بودند

عباس زاده گفت: جمهوری اسلامی ایران هر چقدر قدرتمند تر می شود، فشارها و توطئه ها بیشتر و جدی تر می شود و این یک واقعیت غیرقابل انکار است.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در خصوص هک شدن سامانه هوشمند سوخت کشور در روز گذشته، گفت: به نظر بنده جمهوری اسلامی ایران درگیر یک جنگ هوشمند است که این جنگ هوشمند ابعاد گسترده ای دارد؛ مسئله درگیری و جنگ نظامی بخشی از این درگیری و جنگ هوشمند است. این جنگ، یک جنگ اقتصادی، یک جنگ فرهنگی، یک جنگ اجتماعی، یک جنگ دیپلماتیک و یک جنگ سایبری هم است.

وی افزود: جنگ سایبری اولین باری نبوده که برای جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است و آخرین مرتبه هم نخواهد بود. جمهوری اسلامی  ایران از حیث نرم افزاری و سخت افزاری در حوزه سایبر بسیار قدرتمند است و شاید بتوان گفت قدرتمندترین کشور منطقه و یکی از قدرتمندترین های دنیا در این حوزه هستیم و در این زمینه حرف برای گفتن داریم. خوشبختانه تکنولوژی ما وارداتی نیست و بومی است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رخ دادن همچین مسئله ای کاملا قابل پیش بینی بود، تصریح کرد: ما و دستگاه های مربوطه این اتفاق را پیش بینی کرده بودیم؛ اما خوشبختانه این خراب کاری در ابعادی که آنها تصور و برنامه ریزی کرده بودند، اتفاق نیفتاد؛ طبیعتا دستگاه های مربوطه این موضوع را مدیریت و جمع و جور کردند، اما بعید نیست که این اتفاق آخرین بار باشد.
عباس زاده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: رهبری فرموده اند که دوران بزن و در رو تمام است؛ بنابراین اگر یکی بزنند، دو تا خواهند خورد، در حال حاضر کارشناسان در حال بررسی این قضیه هستند تا مشخص شود که عوامل این اتفاق چه کسانی و از کجا بوده اند. قطعا بانیان و هدایت گران این قضیه و آنهایی که هزینه این خراب کاری ها را تامین می کنند، چندین برابر تاوان خواهند داد.

وی اظهار کرد: عاملین این اتفاق در ابعاد گسترده تری می خواستند این کار را انجام دهند که تمهیدات لازم از طرف ما اندیشیده شده بود، اما بالاخره توانستند این خراب کاری را انجام دهند که در ساعاتی در بخشی از سیستم یک اخلالی ایجاد کردند که سریعا هم مدیریت شد. خوشبختانه زیرساخت های ما در حال بومی شدن است و اگر زیرساخت های ما قوی و بومی نبود، این خراب کاری به این محدودیت نبود و خراب کاری گسترده تر و آثار و هزینه های ناشی از آن نیز گسترده تر می شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه خوشبختانه زیرساخت های ما بومی بوده و از نظر امنیتی مستحکم و قابل قبول است، گفت: لکن دشمنان از هر وسیله و ابزاری برای اهداف خود استفاده می کنند، چه بسا نفوذی های داخلی این کار را انجام داده باشند، البته پیش بینی های ما از این اتفاق گسترده بود که ناکام ماندند. جمهوری اسلامی ایران هر چقدر قدرتمند تر می شود، فشارها و توطئه ها بیشتر و جدی تر می شود و این یک واقعیت غیرقابل انکار است.
عباس زاده خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در مسیر خود همه پلشتی ها را کنار زده و می زند، چه از داخل و چه از خارج از کشور باشد. البته تشخیص نفوذی های داخلی کمی سخت است،چراکه تشخیص نفاق از خلوص سخت است. این انقلاب، پاک و مردمی است و شهدای فراوانی پای این انقلاب خون داده اند که از مخلص ترین افراد بوده اند. دشمنان بدانند در هر سطحی که نفوذ کنند، شناسایی و حذف می شوند.

 

 

زهرا ظهروند
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات