صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۱۶۶۲۰

از اختلاف‌نظر آمریکایی‌ها تا طراحی‌های کارشناسی نشده

1ـ با تبدیل چادر مشکی به چادر رنگی، نشاط را به جامعه برگردانیم!
روزنامه «سازندگی» در یادداشتی با عنوان «راهکار افزایش نشاط» به قلم «جهانبخش خانجانی» عضو حزب کارگزاران و سخنگوی وزارت کشور در دولت اصلاحات نوشت: «جامعه بانشاط به عنوان یکی از بسترهای ضروری برای رشد اجتماعی و تثبیت توسعه شناخته می‌شود. در این بین نشاط در جامعه مقوله‌ای است که باید برای تقویت، حفظ و ایجاد آن تلاش کرد... در بحث پوشش جامعه، ترویج چادرها و روسری‌ها و مقنعه‌ها با رنگ‌های روشن و متین به جای تیره و سیاه فعلی... می‌تواند در این مهم مؤثر باشد. علاوه بر اینکه لباس‌های شاد و متنوع به جای پوشش‌های یکنواخت و کدر که مردم و خصوصاً دانش‌آموزان را وادار به استفاده از آن می‌کنند، باید ترویج شود.» این فعال اصلاح‌طلب مدعی شده است، «باید با تبدیل چادر مشکی زنان به چادر رنگی، نشاط را به جامعه برگردانیم»! گفتنی است، در تابستان سال گذشته شهرداری اصلاح‌طلب تهران در اقدامی تأمل‌برانگیز از بنری با شعار «زنان، چهره شهر را تغییر می‌دهند» رونمایی کرد.


2ـ هزینه ۲۵۰ میلیون دلاری برای طراحی صندوق پژو ۲۰۶!
«بهرام پارسایی» سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از هزینه ۲۵۰ میلیون دلاری طراحی صندوق خودروی پژو ۲۰۶ خبر داد و گفت: یکی از مواردی که ما در این گزارش به آن رسیدیم و من چند بار این موضوع را ناباورانه مطالعه کردم، هزینه سنگین طراحی صندوق خودروی پژو ۲۰۶ است. این در حالی است که با این میزان پول می‌شد یک خط کامل تولید خودروی جدید را طراحی کرد. وی با بیان اینکه «خودروسازها ۲۵ هزار میلیارد تومان خودرو پیش‌فروش کردند، ۳۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها و ٢٥ هزارمیلیارد تومان به قطعه‌سازان بدهکارند و ۳۰ هزار میلیارد تومان هم زیان انباشته دارند»، افزود: «اینکه چرا تاکنون با آنها برخورد نشده جای سؤال دارد؛ اما به نظر می‌رسد یکی از راه‌هایی که به راحتی می‌توانستند به جیب مردم دستبرد بزنند، همین به اصطلاح طراحی‌های کارشناسی نشده است که به خاطر آن به منافع کلان رسیدند.»


3ـ ملت ایران منتظر خبرهای بسیار خوبی در آینده نزدیک باشند
«سردار فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اقتدار سپاه در منطقه تنگه هرمز افزایش داشته است، اظهار داشت: وضعیت سپاه در پاسداری از تنگه ‌هرمز با توجه به اتفاقات اخیر قوی‌تر و بااقتدارتر از گذشته شده و دنیا نیز به این موضوع اذعان دارد. وی خطاب به دشمنان ایران اسلامی، افزود: توصیه ما به دشمنان این است که حتی فکر و اندیشه توطئه و حمله علیه جمهوری اسلامی ایران را به مخیله خود راه ندهند که دچار پشیمانی سختی می‌شوند. سردار فدوی تأکید کرد: وضعیت سپاه در همه عرصه‌های دفاع از انقلاب اسلامی بسیار عالی و رو به ‌جلو است. جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در همه زمینه‌هایی که مردم در آن دچار مشکل هستند ورود جدی خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: ملت ایران منتظر خبرهای بسیار خوبی در آینده نزدیک باشند.


4ـ اختلاف نظر آمریکایی‌ها بر سر توافق با طالبان
به گزارش «واشنگتن‌پست»، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده در تدارک برگزاری جلسه عالی تصمیم‌گیری در زمینه توافق نهایی با طالبان است، در حالی که منتقدان توافق آمریکا با طالبان در طیف جمهوریخواه سنا آن را به نوعی «تسلیم شدن» و «خیانت به حکومت افغانستان» ارزیابی می‌کنند. «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه آمریکا با انتشار توئیتی ضمن انتقاد شدید از توافق احتمالی کشورش با طالبان، آن را دستورالعمل فاجعه خوانده است. گفتنی است، یک مقام آگاه اعلام کرد، همزمان با پیروزی‌های نظامی طالبان (در افغانستان) که به آنها دست برتر سیاسی را داده، سران طالبان اعلام کرده‌اند هیچ چیزی کمتر از تشکیل دولت تحت تسلط طالبان، که امارات اسلامی را اداره کند، قبول نخواهند کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات