صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۱۶۶۵۸

حرف روز/ مسیر سخت ترامپ!

«آنتونی اسکاراموچی» دستیار سابق دونالد ترامپ در مصاحبه با یک نشریه آمریکایی اعلام کرد، ترامپ تا ماه مارس (اسفند 98 یا فروردین 99) از شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انصراف خواهد داد[...]
پایگاه بصیرت / اکبر معصومی

یادداشت: «آنتونی اسکاراموچی» دستیار سابق دونالد ترامپ در مصاحبه با یک نشریه آمریکایی اعلام کرد، ترامپ تا ماه مارس (اسفند 98 یا فروردین 99) از شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انصراف خواهد داد. شبکه مورد علاقه ترامپ نیز در اقدامی تأمل‌برانگیز که می‌تواند هشداری برای رئیس‌جمهور آمریکا تلقی شود؛ نتایج یک‌نظرسنجی‌ای را منتشر کرد که حاکی از عقب افتادن وی از همه نامزدهای دموکرات حاضر در صحنه رقابت بود. «فاکس‌نیوز» اعلام کرد طبق نتایج به دست آمده از یک نظرسنجی، ترامپ از رقبای دموکرات خود عقب افتاده است؛ لذا بر اساس گزاره‌های مطرح شده انتخابات 2020 آمریکا ممکن است برای دونالد ترامپ با ناکامی بزرگ همراه باشد. اطمینان نداشتن از نتایج آن (همان‌طور که اسکاراموچی اعلام کرده) می‌تواند موجب کناره‌گیری زودهنگام ترامپ برای فرار از شکست در معرکه انتخابات باشد. در علل و چرایی تردید آمریکایی‌ها در انتخاب مجدد دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا از سال 2020 به بعد مؤلفه‌های متعددی وجود دارد؛
1ـ در پیش گرفتن سیاست فشار حداکثری برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران در حالی بعد از سه سال مورد ارزیابی تحلیلگران قرار می‌گیرد که نتیجه‌ای جز ناکامی برای سیاست خارجی آمریکا نداشته است. شکستی که ابعاد آن امروز در منطقه نمایان شده است. پیروزی جنبش انصارالله در یمن بر ائتلاف سعودی، حاکی از شکننده بودن همه طرح‌ها و سیاست‌های منطقه‌ای آمریکاست.
2ـ ناکامی آمریکا در به صفر رساندن فروش نفت ایران با وجود تبلیغات چندین ماهه، نتیجه سیاست فشار آمریکا در جبهه‌ای دیگر است. بنابراین، خیمه‌شب‌بازی آمریکا با عروسک تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، این روزها نه تنها اعتباری برای این کشور در جامعه بین‌المللی محسوب نمی‌شود؛ بلکه ناتوانی و ضعف آمریکا را بیشتر برملا می‌کند. اعتراض کشورهای مختلف به تحریم ایران افول هژمونی آمریکا را در جامعه بین‌المللی آشکار ساخت و نشان داد دوره ابرقدرتی و یکجانبه‌گرایی ایالات متحده به پایان رسیده است.
بنابراین شکننده بودن آمریکا که سال‌ها در پشت تبلیغات عظیم رسانه‌ای مخفی شده بود با اقدامات نسنجیده ترامپ علنی شد. در چنین وضعیتی باید گفت اگرچه ترامپ در حوزه سیاست داخلی موفقیت‌هایی داشته است؛ ولی تأثیر‌گذاری سیاست خارجی او بر رأی اعضای الکترال به دلیل ساختار ایالتی بیشتر از حوزه داخلی خواهد بود که این وضعیت از شکننده بودن جایگاه دونالد ترامپ خبر می‌دهد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات