صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۱۶۹۰۵

هجوم انگلیسی‌ها به فروشگاه‌ها از ترس «برگزیت» و قحطی

در حالی که «برگزیت» برای دولتمردان انگلیس به یک «گره کور» تبدیل شده، مردم این کشور طی یک ماه گذشته، با توجه به وضعیت دشواری که معتقدند با خروج کشورشان از اتحادیه اروپا در پیش رو دارند، از ترس قحطی به فروشگاه‌ها حمله‌ور شده‌‌اند تا با ذخیره مواد غذایی خود را برای روزهای سخت آماده کنند.
هجوم انگلیسی‌ها به فروشگاه‌ها از ترس «برگزیت» و قحطی
نزدیکان «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس تهدید کرده اند، اگر «جانسون» با رأی مخالف نمایندگان درخصوص برگزیت مواجه شود، انتخابات زودهنگام برگزار می‌کنند. خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد دولت انگلیس گزارش داده، چنان‌چه نمایندگان پارلمان گزینه «خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا» را سد کنند، «جانسون» ۱۴ اکتبر(22 مهر) انتخابات برگزار خواهد کرد. این مقام همچنین تهدید کرده که اگر (نمایندگان) به تخریب روند مذاکرات رأی دهند و توانایی مذاکره را از «بریتانیا» سلب کنند باید درباره آن‌چه در ادامه اتفاق می‌افتد فکر کنند. این در حالی است که «جانسون» پیش‌تر در سخنرانی خود، در پاسخ به این گمانه‌زنی‌ها درخصوص برگزاری انتخابات زود هنگام گفته بود: «من انتخابات نمی‌خواهم. شما انتخابات نمی‌خواهید». 
از آن سو، پارلمان انگلیس با وجود هشدار «بوریس جانسون» درخصوص برگزاری انتخابات زودهنگام، قصد دارد لایحه‌ای را بررسی کند که از اقدام او برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا در ۳۱ اکتبر (۹ آبان) جلوگیری می‌کند. حتی گروهی از هم‌حزبی‌های «جانسون»، که به خاطر مخالفتشان با برگزیت بدون توافق «شورشی» خوانده می‌شوند، نیز گفته‌اند که به این طرح رأی مثبت می‌دهند. این شرایط علاوه‌بر سیاستمداران انگلیسی و ملکه، مردم این کشور را نیز به شدت نگران کرده است. مردم بیش از هر چیز نگران معیشت و اوضاع اقتصادی خود هستند.
واکنش مردم انگلیس
این فضا؛ با کنش‌ها و گفتارهای پرتنش و متناقض، نشان می‌دهد که راه برون‌رفت از این شرایط سخت در صحنه سیاسی انگلیس بسیار سخت شده است، البته اگر به بن‌بست کامل نرسیده باشد. از این رو، مردم انگلیس، عصبانی از سیاستمداران، روز دوشنبه همزمان با سخنرانی «جانسون» درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا علیه اوضاع آشفته سیاسی کشورشان تظاهرات کردند. شبکه سی‌ان‌ان گزارش داده، نیرو‌های امنیتی در مقابل صفوف معترضان حاضر بودند تا از رسیدن آنها به خیابان‌های نزدیک دفتر نخست‌وزیری انگلیس جلوگیری کنند.
همچنین این مردم نگران، در تردد دائم در فروشگاه‌ها هستند تا اگر با برگزیت دچار قحطی شدند، اندوخته‌ای از پیش داشته باشند. روزنامه «دی ولت» آلمان در شماره روز سه‌شنبه خود در مطلبی مرتبط با موضوع برگزیت نوشت: «هر چه به زمان اجرایی شدن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نزدیک‌تر می‌شویم، افزایش ترس، وحشت و کابوس در میان مردم انگلیس بیش از پیش مشهودتر می‌شود. انگلیس در حالی در آستانه خروج از اتحادیه اروپا قرار دارد که رشد اقتصادی و میزان درآمد در این کشور معادل صفر اعلام شده است. آگاهان سیاسی بر این باورند که ترک اتحادیه اروپا خسارت‌های جبران ناپذیری بر پیکره اقتصاد بیمار انگلیس برجای خواهد گذاشت... 
هجوم روزافزون مردم انگلیس به فروشگاه‌ها برای تهیه مایحتاج اولیه به وضوح حاکی از تشدید نگرانی آنها نسبت به پیامدهای برگزیت است. بر اساس گزارش‌های میدانی منتشر شده این روزها یکی از دغدغه‌های اصلی مردم انگلیس تهیه و ذخیره سازی مواد غذایی لازم و دارو است. آنها روزانه ساعات زیادی را صرف تهیه این اقلام می‌کنند و بعضاً یادآور می‌شوند که خواستار حمایت‌های بیشتر دولت در این زمینه هستند».
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات