صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۱۷۷۹۱

برزخ برگزیت

نزدیک به چهار سال است که انگلیس درگیر معضل برگزیت است و اختلاف میان دولت و پارلمان انگلیس از یکسو، مشکل مرز میان دو ایرلند از سوی دیگر و همچنین لزوم توافق میان لندن و اعضای اتحادیه اروپا، این پرونده را به کلافی سردرگم بدل کرده که حل آسانی برای آن متصور نیست.
برزخ برگزیت
 
گروه بین الملل/ عمار اسماعیلی
در مورد برگزیت کار به جایی رسیده است که صدها هزار نفر از مردم انگلیس روز شنبه با برگزاری راهپیمایی در خیابانهای لندن و محوطه بیرونی پارلمان این کشور خواهان برگزاری مجدد همه پرسی  شدند.
بدین ترتیب، طرفداران پویش «رأی مردم» در شهر لندن، پایتخت انگلیس گردهم آمدند تا با اعتراض به برگزیت، نه مجددی به برگزیت و حامی اصلی آن یعنی بوریس جانسون بگویند.
نمایندگان مجلس عوام انگلیس هم روز شنبه در نشست فوق‌العاده پارلمان، با اکثریت آراء به لایحه تمدید مهلت برگزیت رأی موافق دادند و به این ترتیب رأی گیری درباره توافق جدید برگزیت به تأخیر افتاد.
بوریس جانسون وقتی با فشار مردم روبه رو شد،  از موضع قبلی خود کوتاه آمد و به رئیس شورای اروپا گفته با ارسال نامه‌ای خواستار تأخیر «برگزیت» شد. اما جانسون این نامه را بدون امضا برای دونالد تاسک ارسال کرده و تأکید کرده که درخواست مطرح‌شده در آن نامه در واقع خواست نمایندگان پارلمان انگلیس است نه او.
جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر دیروز پس از نشست پارلمان گفت: «توافق جانسون شکست خورده است و او باید از قانون تبعیت کند». ما باید تصمیم نهایی را به دست مردم بدهیم تا درباره سرنوشت برگزیت نظر بدهند». مخالفان برگزیت اصرار دارند رفراندوم دومی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برگزار شود، اما دولت تاکنون با این درخواست مخالفت کرده است.
برگزیت همان طور که به استعفای  ترزا می ختم گردید  برای  بوریس جانسون  هم به یک برزخ تبدیل شده است و دولت انگلیس در این مساله نه راه پس دارد و نه را پیش و در یک بن بست سیاسی گرفتار شده است.
 
 
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات