صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۱۶۹۶۶

از جنگ روانی دشمنان تا استفاده نکردن از فرصت‌ها

1ـ جنگ روانی دشمنان مقاومت علیه نهادهای دینی عراق
دولت عراق فعالیت شبکه تلویزیونی «الحره» وابسته به ایالات متحده آمریکا در عراق را به مدت سه ماه ممنوع کرد. ماجرا از آنجا آغاز شد که این شبکه با پخش برنامه‌ای با موضوع فساد مالی در نهادهای دینی عراق، سعی کرد این‌گونه القا کند که نهادهای دینی در عراق اعم از شیعه و سنی، فعالیت‌های غیر شفاف اقتصادی داشته و محل هزینه وجوهات دریافتی از سوی این نهادها مشخص نیست. این در حالی است که به اذعان بسیاری از آگاهان مسائل سیاسی و اقتصادی در عراق و به استناد مدارک روشن، نهادهای دینی در این کشور به ویژه نهادهایی که مورد رجوع عموم مردم و پرداخت وجوه شرعی و نذورات آنهاست، از جمله شفاف‌ترین مجموعه‌ها در امور مالی هستند. به نظر می رسد، پس از تلاش‌های گسترده محور ضد مقاومت اعم از آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی، عربستان و امارات در اشکال گوناگون، برای بر هم زدن ثبات و آرامش سیاسی شکل گرفته در عراق، ماشین جنگ روانی غرب، این بار سرمایه اجتماعی نهاد دین و دولت در عراق را نشانه گرفته‌اند و به دنبال خدشه دار کردن سلامت این نهادها در افکار عمومی هستند.


2ـ از نظر آمریکا اخاذی دقیقاً چیست؟!
به دنبال پیام توئیتری «مایک پمپئو» درباره آنچه او «اخاذی هسته‌ای ایران» خوانده بود، «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه کشورمان در پیامی توئیتری خطاب به وزیر خارجه آمریکا نوشت: «مایک پمپئو! اخاذی دقیقاً چیست؟ آیا اخاذی نقض یک قطعنامه (شورای امنیت) سازمان ملل و مجازات کردن کسانی که آن را رعایت می‌کنند، نیست؟ پیشنهاد رشوه برای دزدی نفت و تحریم کردن آنهایی که رشوه را نمی‌پذیرند؟ شاید هم (اخاذی) درخواست تسلیم شدن ایران یا تأکید بر گرسنگی کشاندن مردمش باشد؟ یا اینکه (از نظر شما اخاذی) یک اقدام قانونی طبق مفاد برجام است؟» ظریف به همراه این توئیت، چهار عکس از اظهارات ‎مقامات آمریکایی، شامل «پمپئو» و «برایان هوک» علیه ایران به همراه تصاویری از بند 36 برجام منتشر کرده است.


3ـ مشی آقای رئیسی به تقویت روحیه قضات پاکدست منجر می‌شود
«احمد توکلی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی با اشاره به شدت گرفتن اقدامات مؤثر، قاطع و مداوم قوه قضائیه در مبارزه با فساد در دوره جدید فعالیت دستگاه قضا نوشت: «آقای رئیسی از همان روزهای نخست مسئولیت به احیا یا تقویت ارزش‌هایی در قوه قضائیه اهتمام داشت. این مشی دو نتیجه فوری دارد؛ نخست آنکه ابراز مؤکد راهبردها و رویکردها در واقع به تعهدات قوه قضائیه و رئیس آن تبدیل شده است. به همین دلیل توصیه بنده این است که در همین جا بایستند و با همت بلند به سرعت به ارائه کارنامه عملی همت کنند. این روش امید برانگیخته شده را تحکیم می‌بخشد. دوم اینکه این مشی به تقویت روحیه و تشجیع اکثریت قضات که پاکدست و پاکدامن‌ هستند؛ منجر شده و می‌شود.»


4ـ مشکلات ناشی از استفاده نکردن از فرصت‌هاست
«ابراهیم امینی» عضو شورای شهر تهران در مصاحبه با روزنامه «آرمان» درباره گلایه‌های برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس‌جمهور درباره کم بودن اختیارات‌شان گفت: «اگر به خوبی از این اختیاری هم که وجود دارد، استفاده شود، می‌توان خیلی از کارها را بهتر پیش برد و انجام داد. فکر می‌کنم ما کلاً عادت کرده‌ایم یک مقدار فرافکنی کنیم و مسائل و مشکلات را گردن همدیگر بیندازیم. در حالی که در یک فضای منطقی اگر روابط نهادهای سیاسی و تعامل‌شان بر اساس شاخصه‌های قانون باشد، خیلی از مشکلات قابل حل است. علت اینکه شاهد خیلی از مسائل و مشکلات هستیم، این است که ما خودمان نمی‌توانیم از فرصت‌هایی که داریم به خوبی استفاده کنیم.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات