صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۱۶۹۸۵

اخبار کوتاه چهارشنبه 20 شهریور

پس از آنکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک نمایش تبلیغاتی تازه بار دیگر ایران را به تلاش برای ساخت تسلیحات هسته‌ای متهم کرد، احزاب معارض کابینه وی با صدور بیانیه‌هایی از این اقدام او انتقاد کرده و گفتند، نتانیاهو تلاش می‌کند از مسائل امنیتی برای کسب منافع شخصی سوءاستفاده کند. به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل»، ائتلاف انتخاباتی «اتحادیه دموکراتیک» در بیانیه شدیداللحنی درباره اقدام نتانیاهو، گفته است: «جوهر بازی شکست‌ خورده قبلی هنوز خشک نشده و نتانیاهو یک تلاش دیگر را شروع کرده تا امنیت اسرائیل را به بهای منافع شخصی بفروشد.»

«حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برجام راه‌حل اروپایی ندارد. راه‌حل را کسی باید انجام دهد که حلال موضوع باشد... واقعیت این است که اروپا تا به حال اقدامی برای حفظ برجام انجام نداده است. حفظ برجام نیازمند چیز‌هایی مثل اینستکس و دیگر سازوکار‌ها نیست که مدت زمان زیادی را صرف کند. برجام بازیگرانی اصلی دارد که شامل ایران و آمریکاست. دیگر بازیگران حاشیه‌ای بوده و روز به روز حاشیه‌ای‌تر می‌شوند.

«ابراهیم کالن» سخنگوی دولت ترکیه گفت: آنکارا هرگز اجازه وقت‌کشی در خصوص ایجاد منطقه امن در شمال سوریه را نخواهد داد. وی اضافه کرد: در صورتی که موضوع منطقه امن به تشکیل منطقه امن دیگری برای سازمان‌های تروریستی در فاصله 10 یا 20 یا 30 کیلومتری تبدیل شود، جمهوری ترکیه این امکان را دارد که خود اقدام به تشکیل منطقه امن در شمال سوریه کند.

روزنامه «الجمهوری» لبنان نوشت: مردم لبنان همزمان با تاسوعای حسینی صبح خود را با شنیدن خبری از حزب‌الله مبنی بر سرنگون کردن یک پهپاد اسرائیلی[صهیونیستی] آغاز کردند. این روزنامه به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله نوشت: «مهم‌ترین معنا و پیام سرنگونی این پهپاد اسرائیلی، این است که این نخستین بار است که آنکه قواعد نبرد را تحمیل و تعیین می‌کند، حزب‌الله است.»

«شینهوا» خبرگزاری رسمی چین نوشت: «ایران در پاسخ به آخرین تحریم‌های آمریکا و کندی اروپا در نجات قرارداد برجام، قدم دیگری برای کاهش تعهداتش نسبت به این قرارداد برداشته است. تحلیلگران عقیده دارند با افزایش تنش‌های بین ایران و آمریکا به دنبال خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های شدیدتر علیه ایران، ثبات کل خاورمیانه به خطر افتاده است.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ۱۵ فرد و نهاد مرتبط با حماس و سپاه‌ پاسداران جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات