صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۱۷۰۲۵

بازی با کلمات برای پیاده‌سازی سیاست خیابانی

بازی با کلمات برای پیاده‌سازی سیاست خیابانی
«سعید حجاریان» ‌از نظریه‌پردازان اصلاحات و دستگیرشدگان فتنه ۸۸ به تازگی در بخشی یادداشتی با عنوان «امکان و امتناع سیاست‌ورزی در ایران» با اشاره به این جمله مهدی بازرگان در دادگاه نظامی در دوران پهلوی که گفته بود «ما آخرین گروهی هستیم که با زبان قانون با شما صحبت می‌کنیم» نوشت: «این عبارت او در واقع، ناظر به پیدایش شرایط امتناع سیاست در ایران بود. چنانکه شاهد بودیم از آن مقطع به بعد، زبان گلوله و انقلاب جایگزین زبان سیاست شد. مع‌الوصف، ‌با توجه به تجربه تاریخی و شرایط اکنون لازم است هر کنشگر سیاسی سه پرسش اساسی را پاسخ گوید؛ الف‌ـ آیا انتخابات در ایران ممکن است؟ ب‌ـ آیا اصلاح‌طلبی در ایران ممکن است؟ ج‌ـ آیا سیاست‌ورزی در ایران ممکن است؟ فی‌الواقع باید پرسش‌ها را از انتها به ابتدا پاسخ گفت.» البته این اولین بار نیست که چنین اظهاراتی مطرح می‌شود. فتنه 88 و ماجرای کوی دانشگاه نیز بر اساس بازی با چنین کلماتی طراحی شدند و اکنون نیز حجاریان و هم‌قطارانش در پی «سیاست خیابانی» هستند و تلاش می‌کنند مردم را علیه نظام اسلامی به خیابان بیاورند.


«یورونیوز» به نقل از یک فرد نزدیک به «جان بولتون» مدعی شد، خروج وی از دولت آمریکا پس از جدال لفظی با رئیس‌جمهور آمریکا بر سر موضوع تحریم‌های ایران صورت گرفته است. گویا خروج ناگهانی مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید، پس از آن حادث شد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ابراز داشت، ممکن است به ‌عنوان مشوقی برای تهران با هدف آمدن بر سر میز مذاکره، برخی تحریم‌ها علیه ایران را رفع کند.


وبگاه «Avia.Pro» روسیه فاش کرد: «با اینکه بیش از یک سال از تحویل اس ۳۰۰ به سوریه می‌گذرد، اما این سامانه پدافند هوایی کارایی و راندمان پایینی از خود نشان داده است و به همین دلیل سوریه در نظر دارد سامانه باور ۳۷۳ ایران را بخرد.» این خبر به نقل از خبرنگاران سوری منتشر شده است؛ خبرنگارانی که منبع اصلی خبرشان را «یک منبع ارتش سوریه» اعلام کرده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات