صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۱۷۰۲۷

اخبار کوتاه یک‌شنبه 24 شهریور

سخنگوهای وزارت انرژی ایالات متحده و کاخ سفید در بیانیه‌هایی جداگانه از آمادگی این کشور برای جبران کسری تولید نفت عربستان سعودی در پی عملیات پهپادی علیه پالایشگاه‌های آرامکو خبر دادند. «عبدالعزیزبن‌سلمان» وزیر انرژی عربستان سعودی ضمن اعلام قطع تولید روزانه 5/7 میلیون بشکه نفت، گفت: حمله به پالایشگاه‌های «بقیق» و «خریص» سبب توقف موقت تولید نفت شد. از سوی دیگر وزیر خارجه آمریکا بدون سند و مدرکی، ایران را مسئول حملات پهپادی روز گذشته به تأسیسات نفتی عربستان سعودی خوانده و مدعی شده است نشانی از اینکه این حملات از خاک یمن روی داده باشند، در دست نیست!
«رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه تبادل نظر با کارآفرینان جوان گفت: درصددیم با تحقق اهداف برنامه تعمیق ساخت داخل و داخلی‌سازی نیازهای صنعتی کشور به‌ میزان ۱۰ میلیارد دلار واردات انواع کالاهای صنعتی به کشور را تا پایان سال ۱۴۰۰ محدود کنیم و کاهش دهیم. وی افزود: سال گذشته شاهد بازگشت بیش از 1850 واحد صنعتی به عرصه تولید در سطح کشور بودیم که برای سال 1398، راه‌اندازی حدود 2000 واحد صنعتی راکد دیگر در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور از موافقت ایران با 36 کشور عضو منطقه آسیا، اقیانوسیه و خاور دور سازمان بهداشت جهانی دام برای صادرات محصولات دامی خبر داد و گفت: به توافق رسیدیم محصولاتی مانند لبنیات، مواد اولیه معدنی، آلی و اعضای حلال مانند روده، پوست و پای مرغ را به آنها صادر کنیم. رفیعی‌پور افزود: این کشورها به صورت ویژه خواستار واردات خرچنگ از ایران هستند.
«هادی قوامی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تصمیم جدید دولت مبنی بر حذف چند دهک از یارانه‌بگیران، گفت: مطالعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حذف یک میلیون و 400 هزار خانوار از دریافت یارانه بسیار ضعیف است؛ چرا که در پی این تصمیم 50 هزار خانواده که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند هم حذف خواهند شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات