صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۱۷۰۸۱

اخبار کوتاه دوشنبه 25 شهریور

«آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به حمله پهپادی به تأسیسات نفتی عربستان سعودی، گفت: «رئیس‌جمهور باید وارد دیپلماسی شود. به نظرم این تنها راه برای خروج از این وضعیت است. رئیس‌جمهور نباید از توافقی که ایران به آن پایبند بود، خارج می‌شد.» گفتنی است، با آنکه جنبش انصارالله یمن مسئولیت حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را به عهده گرفته، «شیف» در مصاحبه با «سی‌بی‌اس» ادعا کرده ایران هم در این حملات نقش‌آفرینی کرده است.

پس از نقش‌آفرینی‌های گسترده منافقين و سلطنت‌طلبان در ماجرای دروغ دختر آبی، سخنگوی وزارت خارجه آمريكا نيز نشست خبری خود را همراه با تصاویری بزرگ از «سحر خدایاری» برگزار كرد. «مورگن اورتگاس» كه با لباس آبی در اين نشست حاضر شده بود، اتهاماتی را نيز متوجه جمهوری اسلامی كرد. با توجه به روشن شدن منشأ خارجی جنجال‌های اين ماجرا، حاشيه‌سازی‌ها و شايعه‌پراكنی‌های برخی نمايندگان مجلس يا رسانه‌هایی، چون «خبرآنلاين» در اين زمينه مشكوك به نظر مي‌رسد!

«اکبر ترکان» مشاور سابق رئیس‌جمهور گفت: در چند وقت اخیر و با ورود آقای رئیسی به قوه قضائیه مقابله با فساد جان ‌گرفته است و نقطه امیدواری اینجاست که مقاماتی که مرتکب فساد درون سیستم شده‌اند، در حال شناسایی هستند. ایشان مبارزه با فساد را از لایه‌های بالای قوه قضائیه آغاز کردند که با این شیوه می‌توان تا حدودی جلوی رانت‌خواری را گرفت. باید در هر قوه فردی، مانند آقای رئیسی حضور داشته باشد که با فساد برخورد کند.

بنابر اخبار رسیده عزاداران «سیاهکل» در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی مانع سوءاستفاده یک کاندیدا از مراسم عزاداری سالار شهیدان شدند. همچنین گفته می‌شود، در هنگام مداحی یکی از كاندیدای مجلس در «لاهیجان» عزاداران با سردی و اکراه، وی را همراهی کرده‌اند. گفتنی است، این‌گونه بهره‌برداری‌های سیاسی، واکنش‌های تندی را از سوی برخی مداحان اهل بیت(ع) در پی داشته است.

روزنامه «رأی‌الیوم» نوشت: «آنچه باعث عصبانیت آمریکا می‌شود، تأثیر ایران بر اعراب مشرق زمین یا نفوذ ایران در دولت‌های عربی و به ویژه سوریه، عراق، یمن و لبنان نیست، بلکه عواقب این نفوذ برای اسرائیل، دغدغه اصلی آمریکاست. قدرت نظامی و تکنولوژیک ایران، استقلال در تصمیم‌گیری و حفظ حق حاکمیت، عواملی است که مانع از توسعه هیمنه اسرائیل بر منطقه می‌شود.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات