صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۱۷۵۶۴
فروش تجهیزات نظامی با چاشنی ایران هراسی

آمریکا اعراب منطقه را تحریک می کند

پنتاگون جمعه گذشته تایید کرد که با اعزام 3هزار نیروی نظامی بیشتر و تجهیزات نظامی به عربستان سعودی موافقت کرده است تا  توان دفاعی این کشور پس از حملات رخ‌داده به مجموعه پالایشگاهی آن که ادعا می‌شود ایران مقصر آن است، تقویت شود. در پی این اقدام، مقامات آمریکایی با ایران‌هراسی سعی در تثبیت جایگاه و تجهیزات اعزامی خود به عربستان هستند
وزیر امورخارجه آمریکا در پیامی توییتری از اعزام نیرو و تجهیزات به عربستان برای ممانعت از آن‌چه خصومت ایران خوانده شده خبر داد و گفت: ایران باید مانند کشوری عادی رفتار کند.

پنتاگون جمعه گذشته تایید کرد که با اعزام 3هزار نیروی نظامی بیشتر و تجهیزات نظامی به عربستان سعودی موافقت کرده است تا  توان دفاعی این کشور پس از حملات رخ‌داده به مجموعه پالایشگاهی آن که ادعا می‌شود ایران مقصر آن است، تقویت شود. در پی این اقدام، مقامات آمریکایی با ایران‌هراسی سعی در تثبیت جایگاه و تجهیزات اعزامی خود به عربستان هستند.
در همین رابطه، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا طی پیامی در صفحه شخصی خود مدعی شد که آمریکا نیروها و تجهیزات نظامی اضافی به عربستان سعودی اعزام می‌کند تا توان دفاعی آن را بهبود بخشیده و ممانعت از آن‌چه خصومت ایران می‌خواند را دوباره برقرار کند. این اقدام آمریکا در پی ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر این که ایران در حمله رخ داده به مجموعه پالایشگاهی عربستان سعودی دست داشته است، انجام می‌شود. این در حالی است که آن‌ها هیچ مدرکی برای اثبات ادعایشان ارائه نکرده‌اند و مقامات کشورمان نیز بارها این ادعا را رد کرده‌اند.
پمپئو همچنین در پیام دیگری ادعا کرد: حکومت ایران یا باید اساسا رفتارش را تغییر داده و مانند کشوری عادی رفتار کند یا این که شاهد فروریختن اقتصادش باشد.
ایران در حادثه آرامکو دست داشته است!
«برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم در گفت‌وگو با این شبکه با تکرار ادعای دست داشتن ایران در حمله به آرامکوی عربستان گفت: عربستان سعودی شریک امنیتی آمریکا است. ما منافع مشترک بسیاری در منطقه به ویژه ممانعت از خصومت ایران داریم. وقتی که من و مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا سریعا پس از حمله رخ داده به مجموعه پالایشگاهی آرامکو در چهاردهم سپتامبر به عربستان آمدیم، سعودی‌ها به وضوح گفتند که به بهبود توان دفاعی‌شان احتیاج خواهند داشت چراکه ایران نه تنها از جنوب بلکه از شمال هم به آنها حمله می‌کند. این بسیار بی‌ثبات‌کننده است.
هوک بر ادعایش افزود: ما باید امنیت عربستان سعودی را بهبود ببخشیم تا بهتر بتواند از خود در برابر خصومت ایران دفاع کند. تلاش برای دوباره برقرار کردن این بازدارندگی یک پیشرفت مهم در منطقه است. بنابراین نیروهای آمریکایی بیشتر و همچنین کمک‌های نظامی بیشتری درعربستان سعودی حضور خواهند داشت تا عربستان سعودی را در موقعیت بهتری قرار دهد.
ادعای برایان هوک درباره دست داشتن ایران در حمله به آرامکو در حالی مطرح شد که بنابر اعلام سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به انصارالله یمن، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور صبح شنبه برابر با ۱۴سپتامبر با ۱۰پهپاد دو پالایشگاه نفت بقیق و خریص در شرقی‌ترین نقطه عربستان را هدف گرفت.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات