صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۱۷۱۴۱

اخبار کوتاه شنبه 30 شهریور

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت: شیوه‌ای که دولت برای حذف دهک‌های بالای درآمدی انتخاب کرده، نتیجه مطلوبی ندارد؛ بلکه همانند روزهای اخیر مشکلاتی برای دهک‌های پایین درآمدی که یارانه آنها قطع شده، ایجاد می‌کند. «رحیم زارع» با تأکید بر اینکه موضوع ساماندهی یارانه‌ها به معنای حذف یارانه مردم نیست، گفت: مجلس هیچ‌گاه به دنبال قطع یارانه مردم نبوده است، چرا که رقم یارانه پنهان دو برابر یارانه پرداختی به مردم بوده و دولت باید بخش یارانه‌های پنهان را ساماندهی کند.
«لیندسی گراهام» نماینده مجلس سنای آمریکا در توئیتر خود نوشت: «خطاب به برنامه‌ریزان در پنتاگون می‌گویم: پاسخ ضعیف به این ستیزه‌جویی شوک‌آور ایران صرفاً فراخوانی برای ستیزه‌جویی‌های بیشتر است. این مسئله در نهایت به رقابت تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه منجر خواهد شد. الآن قدرتمند باشید یا اینکه بعداً بهای بیشتری بدهید.» لیندسی گراهام پس از حمله تلافی‌جویانه ارتش یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی، خواستار حمله به پالایشگاه‌های نفت ایران شده بود.
شبکه تلویزیونی «آرتی‌اس» سوئیس گزارش داد: گروهی از دیپلمات‌های سوئیسی از چند ماه پیش تاکنون به دنبال ایجاد یک کانال بانکی قانونی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستند تا بتوانند از این طریق زمینه ادامه فعالیت عادی شرکت‌های بزرگ دارویی و غذایی این کشور در ایران را فراهم کنند. چند شرکت تولیدی دارو و مواد غذایی، از جمله «نوارتیس»، «روش» و «نستله» از معدود شرکت‌های سوئیسی هستند که با وجود تحریم همچنان در ایران حضور دارند.
«سردار سرلشکر صفوی» گفت: ملت ایران فشارهای اقتصادی و سیاسی را پشت سر خواهد گذاشت و از آن عبور خواهد کرد و میراث ترامپ از ریاست‌جمهوری جز شکست و اختلاف با متحدانش نخواهد بود. دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا همچنین افزود: آمریکایی‌ها اگر به فکر توطئه باشند از دریای مدیترانه تا دریای سرخ و اقیانوس هند به آنها پاسخ خواهیم داد. هر حرکت ضد ایرانی منطقه را دگرگون می‌کند.
بر اساس آمار اتحادیه املاک در کل کشور قراردادهای خرید و فروش مسکن کل کشور در ماه‌های اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد و ۲۲ روز ابتدای شهریور امسال به ترتیب ۶، ۳۴، ۴۰، ۵۳ و ۶۲ درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش یافته است. این رقم در شهر تهران در ۲۲ روز شهریور ماه ۲۲۲۱ مورد بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل ۷۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات