صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۱۷۱۶۳

اخبار کوتاه یک‌شنبه 31 شهریور

روزنامه «واشنگتن‌پست» تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای اعزام تجهیزات و نیروی نظامی بیشتر به عربستان سعودی را بررسی کرده و نوشته است رژیم «محمدبن‌سلمان» لیاقت به خطر افتادن جان سربازان آمریکایی را ندارد. واشنگتن‌پست با بیان اینکه آمریکا دیگر به نفت عربستان سعودی نیازمند نیست، نوشت: «علی‌رغم افزایش کم بهای نفت بعد از حمله هفته گذشته، شوک آن‌چنانی به بازار جهانی وارد نشد. دفاع از نفت برای خود سلطنت سعودی مشکل بزرگی است و برای آمریکا نیز دیگر از الزام استراتژیک پیشین برخوردار نیست.»

«سرلشکر محمد باقری» در نشست کمیته هماهنگی و پشتیبانی قرارگاه اربعین نیروهای مسلح با اشاره به همکاری سال گذشته نیروهای مسلح و حشدالشعبی برای برقراری امنیت راه‌پیمایی اربعین، گفت: امسال سپاه پاسداران با همکاری و هماهنگی حشدالشعبی با تمامی توان در این رابطه وارد عمل شده و در خاک عراق مسئولیت مهمی را در راستای برقراری نظم و امنیت و اسکان و بهداشت و تغذیه زائران بر عهده دارد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: ارتش جمهوری اسلامی و وزارت دفاع نیز در برگزاری باشکوه این مراسم در کنار برادران عراقی هستند.

فرمانده کل سپاه گفت: دشمن گاهی سخن از گزینه‌های نظامی می‌گوید، اما از چهل سال پیش و ماجرای طبس و خاکستر شدن نیروهای متجاوز دلتا به این طرف ما می‌گوییم اهل پاسخ هستیم و مقتدرانه پاسخ می‌دهیم، هرکس می‌خواهد سرزمینش میدان اصلی جنگ شود، بسم‌الله، هرگز اجازه نمی‌دهیم جنگ به سرزمین ما کشیده شود؛ تهاجم محدود باقی نمی‌ماند، ما اهل تعقیب هستیم و تا نابودی متجاوز از پا فرونمی‌نشینیم و هیچ نقطه امنی باقی نمی‌گذاریم، حساب کار دست‌تان باشد.

«دیلی‌تلگراف» در گزارشی با اشاره به ناکامی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات هفته پیش نوشت: در پی نمایش ضعیف حزب لیکود، وزیران کابینه «بنیامین نتانیاهو» تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارند تا نخست‌وزیر را برکنار کرده و مسیر را برای تشکیل آنچه کابینه وحدت ملی خوانده شده، هموار کنند. گفتنی است، «بنی گانتس» رهبر حزب «آبی و سفید» که بیشترین میزان کرسی را در انتخابات پارلمان به دست آورده، بخت نخست تشکیل کابینه است.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات