صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۱۷۲۵۸

اخبار کوتاه چهارشنبه 3 مهر

به گزارش «رویترز» دو منبع آگاه نزدیک به هیئت‌مدیره آرامکو اعلام کرده‌اند، پس از حمله یمنی‌ها به تأسیسات این شرکت در البقیق و الخریص بعید است امسال سهام آرامکو عرضه شود. عرضه اولیه سهام آرامکو که بزرگ‌ترین شرکت نفتی جهان محسوب می‌شود، ستون اصلی اجرای اصلاحات اقتصادی عربستان و فاصله گرفتن این کشور از درآمدهای نفتی است. به گفته این منابع آگاه، پیش از حمله یمن قرار بود اوایل نوامبر سال جاری یک درصد سهام آرامکو در بورس عربستان عرضه شود که نخستین بخش از عرضه 5 درصدی سهام این شرکت بود. عربستان امیدوار بود بتواند از محل عرضه 5 درصد سهام آرامکو 100 میلیارد دلار سرمایه به دست آورد.
«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اعلام آغاز رسمی تحقیقات برای استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ترامپ از یک کشور خارجی خواست در امور داخلی ما مداخله کند و این نقض فاحش قانون است. رئیس‌جمهور باید پاسخگو شود. هیچ‌کس بالاتر از قانون نیست.» گفتنی است، مجلس نمایندگان آمریکا درباره این تحقیق خواهد کرد که آیا ترامپ خواستار کمک اوکراین برای بدنام کردن «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ شده است یا خیر.
«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله در صفحه توئیتر خود نوشت: «وقتی شوکت پادشاهی کشور الجبیر در برخورد با صخره سخت یمن شکست، وزیر عتیقه سعودی دیگر چاره‌ای جز فرار به سمت اربابان خود نداشت؛ اما در آنجا هم جز خواری و ذلت چیزی عایدش نشد.» وی افزود: «الجبیر دروغگو را آمریکا بر سر کار آورد تا از پایتخت این کشور یعنی واشنگتن، جنگ علیه یمن را اعلام کند. وی آغاز جنگ را مغرورانه اعلام کرده بود، گویا به سرعت (در عرض چند روز) پیروز این جنگ خواهد شد.»
«علی سلیمان غانم» وزیر نفت و معادن سوریه با اشاره به بازدید روز گذشته خود از مرکز پتروشیمی عسلویه گفت: بسیار خوشحالیم این خودکفایی را از طرف ایران دیدیم و مطمئنیم خودکفایی یکی از جنبه‌های مثبت تحریم برای ایران بوده است؛ چون ۶۰ درصد صنعت و تکنولوژی نفتی به دست کارشناسان ایرانی است و می‌توانیم از تجربیات ایران در این زمینه استفاده کنیم.
«بن گیتلسون» خبرنگار شبکه خبری «ای‌بی‌سی» در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران پرسیدم آیا با اعمال تغییرات در توافق هسته‌ای (برجام) موافق است؟ پاسخ داد: هیچ تغییری [با هیچ تغییری موافق نیستم].»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات