صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۱۷۳۰۳

گزارش روز/ بازی نخ‌نما!

«بهزاد نبوی» در مصاحبه با وبگاه «الف» مواضعی را اتخاذ کرده که نشان می‌دهد مهم‌ترین رویکرد و سناریوی اصلاح‌طلبان در ماه‌های منتهی به انتخابات مجلس رفع تکلیف از خود است[...]

یادداشت: «بهزاد نبوی» در مصاحبه با وبگاه «الف» مواضعی را اتخاذ کرده که نشان می‌دهد مهم‌ترین رویکرد و سناریوی اصلاح‌طلبان در ماه‌های منتهی به انتخابات مجلس رفع تکلیف از خود است! همان بازی نخ‌نمای «محدود بودن» اختیارات که سیدمحمد خاتمی در ماه‌های پایانی ریاست‌جمهوری‌اش با تدارکاتچی دانستن رئیس‌جمهور به راه انداخت، حالا با ادبیات دیگر از زبان بهزاد نبوی تکرار می‌شود! او در آستانه انتخابات مجلس یازدهم می‌گوید: «در کشور ما چهار نهاد هستند که ۶۰ درصد ثروت ملی را در اختیار دارند؛ ستاد اجرایی فرمان امام، قرارگاه خاتم، آستان قدس و بنیاد مستضعفان که هیچ یک از اینها ارتباطی با دولت و مجلس ندارند.» وی از این سخنان چنین نتیجه می‌گیرد که اعتراضات و نارضایتی‌های مردم بیش از آنکه به جناح‌های سیاسی باشد به کلیت نظام است که مدیریت و اداره اصلی آن در دست نهادها و افراد انتصابی است. او حتی در این مسیر سعی می‌کند از میان اصولگرایان هم یارگیری کند و می‌گوید: «اینکه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان موجب نابسامانی‌های امروز هستند، آدرس غلط دادن است.»
اما درباره اظهارات نبوی باید گفت: اولاً، اعلام آمار 60 درصد براساس کدام کار کارشناسی و محاسبه دقیق مطرح شده است؟ در حالی او از 60 درصد سخن می‌گوید که آمارهای رسمی کاملاً با این آمار در تناقض هستند و نشان از حضور حداکثری دولت در اقتصاد دارند و فراتر از این هر چهار نهادی که نبوی از آنها نام ‌برده است، در مسیر ریل‌گذاری و قانونی حرکت می‌کنند که دولت و مجلس تنظیم و تصویب و تعیین می‌کنند!
ثانیاً، اگر این اظهارات واقعی و از سر خیرخواهی است؛ چرا زمانی که دولت در دست جریان رقیب اصلاح‌طلبان قرار داشت، سخنان مشابه آن بیان نمی‌شد و سخت‌ترین حمله‌ها به دولت به دلیل مدیریت اقتصادی مطرح می‌شد و چهره‌ها و رسانه‌های جریان اصلاحات دولت را بزرگ‌ترین متصدی اقتصاد و مسبب همه مشکلات می‌خواندند؟
ثالثاً، ساختن دوگانه نهادهای انتخابی و انتصابی یک دوگانه دروغین برای ایجاد دوقطبی و دو دستگی در جامعه و قرار دادن مردم در مقابل مردم و فتنه‌سازی است!

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات