صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۱۷۳۸۶

اخبار کوتاه شنبه 13 مهر

«حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، گفت: آمریکا تمام تلاش خود را در اعمال تحریم‌های حداکثری علیه ایران به کار گرفته و گزینه جدید مؤثری در این رابطه باقی نمانده که بخواهد آن را به‌کار گیرد. وی افزود: کشورهای مختلف عملاً از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تبعیت نکردند و در حال حاضر چین، روسیه، هند و کشورهای مختلف دیگر ارتباطات اقتصادی‌شان را به طور چشمگیری با جمهوری اسلامی ایران حفظ کرده‌اند.

«شیخ‌علی دعموش» نایب‌رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: لبنان توانمندی‌ها و امکانات زیادی دارد، زیرا ضعف ما در سوءمدیریت این کشور و مشکلات اقتصادی و مالی است که آمریکا آن را با به راه انداختن ‌جنگ اقتصادی و تحریم‌ها و اقدامات علیه بانک‌ها و نهادها و افراد با هدف باج‌خواهی و سلطه‌گری بر لبنان تشدید کرده است. برای مقابله با این چالش‌ها و مشکلات به ویژه دخالت آمریکا در امور مالی لبنان باید یک موضع ملی و فراگیر در رد قیمومیت آمریکا بر لبنان اتخاذ شود و به سلطه‌گری مالی آمریکا علیه لبنان پایان داده شود.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس در واکنش به افشای توطئه سازمان‌های اطلاعاتی عربی‌ـ صهیونیستی برای ترور سردار حاج‌قاسم سلیمانی که با شکست همراه شد، گفت: تلاش‌ها برای ترور سردار سلیمانی در راستای خدمت به پروژه صهیونیستی و با هدف ایجاد اختلافات و هرج و مرج و بی‌ثباتی به منظور تضعیف قدرت امت اسلام در رویارویی با چالش‌هایی قرار دارد که در نتیجه تجاوزگری صهیونیستی با پوشش آمریکایی ایجاد شده است.

روزنامه «الاخبار» لبنان نوشت: با وجود خواسته‌های برحق مردم در مبارزه با میراث فساد برجای مانده و سهم‌خواهی‌ها، اما چیزی که این روزها در بغداد و استان‌های جنوبی در جریان است، بیشتر ترجمان نقشه‌ای آمریکایی است که تلاش می‌کند از این خواسته‌ها بهره‌برداری کند. در مقابل، دولت عراق از این نقشه آگاه است و برای مقابله با آن در چند مسیر وارد عمل شده است.

شبکه «سی‌ان‌ان» در گزارشی ضمن تأکید بر اینکه هرگونه جنگ احتمالی میان آمریکا و ایران فاجعه‌بار است و هیچ‌ برنده‌ای نخواهد داشت، ادامه داد: تصمیمات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خودداری از اقدام نظامی علیه ایران، هوشمندانه و زیرکانه بوده است و از نظر اخلاقی نمی‌توان آن را سرزنش کرد.

 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات