صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۱۷۴۱۱

از فرار سعودی‌ها تا تغییر لحن بن‌سلمان

1ـ فرار گسترده نیروهای سعودی از مناطق نبرد با یمن
«مجتهد» افشاگر معروف عربستانی در صفحه توئیتر خود نوشت، بن‌سلمان متهم شده است که به ارتش سعودی بی‌توجه است و از این رو قصد دارد از مناطقی که فاصله زیادی با مرز یمن دارند، بازدید کند و سپس چنین وانمود شود که او در خط مقدم نبرد حضور یافته است. به گفته این افشاگر عربستانی، نیروهای نظامی در مناطق نزدیک به یمن به مدت دو هفته است که در وضعیت آماده‌باش به سر می‌برند و از این رو بسیار عصبانی هستند؛ آنها می‌گویند مدت زیادی است که سر پا ایستاده‌ایم؛ اما خبری از ولی‌عهد نیست. با وجود این، بن‌سلمان همچنان تردید دارد و می‌ترسد که یمنی‌ها مکان حضورش را کشف کرده و او را هدف قرار دهند. مجتهد همچنین خبر داد، روحیه نیروهای ارتش سعودی به ویژه پس از عملیات نجران و حمله به تأسیسات نفتی، بسیار کاهش یافته و آنها معتقدند، جنگ یمن بیهوده است و برای دفاع از وطن نیست. پیش از این، منابع داخلی عربستان از فرار گسترده نیروهای سعودی از مناطق نبرد خبر داده بودند.


2ـ اسناد دخالت آمریکا، انگلیس، امارات و عربستان در حوادث عراق
اطلاعات به دست آمده از دست داشتن آمریکا، انگلیس، امارات متحده عربی و عربستان در ناآرامی‌های اخیر عراق حکایت دارد. تیم‌های میدانی و عملیاتی وابسته به این کشورها که برخی از آنها عناصر امنیتی نفوذ کرده در مؤسسات امنیتی و نظامی هستند، به کار گرفته شده‌اند تا افزون بر افزایش تلفات، خشم عمومی مردم نسبت به مؤسسات نظامی و به ویژه نیروهای حشدالشعبی را افزایش دهند. این اطلاعات نشان می‌دهد، بالغ بر 5 هزار مؤسسه و سازمان مردم‌نهادی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از سوی آمریکایی‌ها تأسیس یا حمایت می‌شوند، نقش قابل توجهی در افزایش دامنه اعتراضات ضد دولتی داشته و شعارهای معیشتی مردم را به سمت شعارهای براندازانه در دولت سوق داده است. نکته قابل توجه این است که همزمان با این آشوب‌ها «ماتیو تولر» نماینده رسمی آمریکا در عراق به دولت این کشور هشدار داده که به جای آمریکایی‌ها نباید به کشورهای شرقی تکیه کند!


3ـ تغییر لحن بن‌سلمان و هم‌پیمان آمریکایی او
پایگاه شبکه «المیادین» نوشت: احساس شکستی که پس از غرق شدن در باتلاق یمن، همراه ولی‌عهد سعودی است، وی را به ناچار به سمت اعلام راه‌حل مذاکره‌ای با ایران سوق داد، حالا دیگر بن‌سلمان برخلاف گذشته تصریح می‌کند پاسخ به ایران، سیاسی خواهد بود. آنچه رسانه‌های جهان درباره تحرکات آمریکایی‌ـ سعودی برای مذاکره با ایران افشا می‌کنند، نشان‌دهنده تغییر لحن بن‌سلمان و هم‌پیمان آمریکایی اوست. شاهزاده جوان سعودی، امید خود برای ایستادن رئیس‌جمهور آمریکا در کنار خود، در جریان حمله به ایران را به کلی از دست داده است؛ از این رو تلاش می‌کند به راه‌حل‌های سیاسی متوسل شود تا بتواند خود را نجات دهد.


4ـ عزم مدیران شرکت‌های فناوری اطلاعات برای کمک به دولت
مدیران ‌عامل و نمایندگان یازده شرکت فعال و مؤثر بخش خصوصی فناوری اطلاعات و ارتباطات گردهم آمدند تا راه‌های کمک به ایجاد رونق اقتصادی از طریق توجه بیشتر به توانمندی‌های این حوزه را بررسی کنند. نکته مهم این جلسه، عزم جدی مدیران این شرکت‌ها برای کمک به دولت با هدف برون‌رفت از مشکلات فعلی و با تکیه بر توان نیروی انسانی متخصص و ماهر در حوزه ICT بود. شرکت‌کنندگان در این نشست تأکید کردند، بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و ارائه خدمات و سرویس‌های یکپارچه و پیشرفته در حوزه‌های سلامت، اقتصاد و آموزش در ردیف اهداف آنهاست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات