صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۱۶۴۶۱

از دلیل حذف 4 صفر تا فرافکنی اصلاح‌طلبان

1ـ توقف 1/8 میلیارد دلار پروژه‌ ایرانی در عراق

«فرزین مهدیار» عضو هیئت‌مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی با اشاره به اینکه چند ماه است ضمانت‌نامه‌ بانک‌های ایرانی از سوی عراقی‌ها پذیرفته نمی‌شود، همین موضوع اجرای پروژه‌ها را در این کشور با مشکل روبه‌رو کرده است، گفت: در حال حاضر، 1/8 میلیارد دلار از پروژه‌های ایرانی در عراق متوقف شده است. وی تصریح کرد: 56 پروژه از سوی 34 شرکت ایرانی در عراق در حال اجرا بود که بسیاری از آنها متوقف شده‌اند، تعدادی در حال مذاکره هستند و تعدادی نیز شروع به کار کرده‌اند. مهدیار در ادامه گفت: شرکت‌های ایرانی فعال در عراق در سال 1394 از تسهیلات ۲۰۰ میلیون دلاری برخوردار شدند و توانستند بدهی‌های‌شان را پرداخت کنند و از شرایط بحرانی خارج شوند؛ اما جنگ داخلی در عراق و تحریم‌های آمریکا سبب شد این مبلغ با احتساب سود به 600 میلیون دلار برسد و در واقع حالا این شرکت‌ها بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار خسارت دیده‌اند و پیمانکاران بدهکارتر هستند.

2ـ ما شایسته پیروزی در هر جنگی هستیم

فرمانده کل سپاه در بازدید از سد ازگله و طرح ساماندهی و توسعه منابع آب و خاک کشور در استان کرمانشاه تأکید کرد: پروژه توسعه منابع آب و خاک غرب کشور و ده‌ها پروژه راهبردی دیگر در میهن اسلامی، عملیات‌های بیت‌المقدس و فتح‌المبین ما در دفاع مقدس اقتصادی برابر تحریم و جنگ اقتصادی دشمن است. سرلشکر سلامی با بیان اینکه احساس در جنگ بودن به ما برای حرکت‌های بزرگ و سرنوشت‌ساز انرژی می‌دهد، خاطرنشان کرد: ما نگران جنگ نظامی نیستیم؛ چون اقتدار و آمادگی داریم و دشمن هم ناتوان از اراده تهاجم و جنگ نظامی است؛ لذا اتفاقاتی مانند این طرح بزرگ که آثار آن در صحنه زندگی مردم و آینده جوانان عزیز و با غیرت ایرانی پدیدار می‌شود، بایستی واقعه جاری و غالب امروز کشور قرار گیرد. ما از شایستگی پیروزی در هر جنگی، از جمله جنگ اقتصادی برخوردار هستیم و جنگ‌های تحمیلی در واقع نباید دستاوردی جز برد برای ما داشته باشد.

3ـ امحا و چاپ مجدد ۷۰۰ میلیون قطعه اسکناس در سال

رئیس کل بانک مرکزی با تشریح دلیل دولت برای تصویب حذف ۴ صفر از پول ملی، گفت: حذف ۴ صفر از پول ملی پاسخ به عرف است و بانک مرکزی درصدد است با تحقق این امر آنچه میان مردم رایج است را عملیاتی کند. همتی بیان کرد: در حال حاضر، ریال در زندگی روزمره مردم استفاده چندانی نمی‌شود و مردم همواره از واحد تومان در مبادلات خود استفاده می‌کنند، به همین دلیل دولت تصمیم گرفت واحد پول ملی به تومان تغییر یابد تا پاسخی به آنچه در جامعه در جریان است، داده شود. وی افزود: حذف ۴ صفر از پول ملی در حال حاضر تنها در دولت تصویب شده است و به تصویب مجلس نیاز دارد، اگر نمایندگان به این تقاضای عمومی و بانک مرکزی پاسخ دهند ما آن را اجرایی می‌کنیم، در غیر این صورت روال موجود ادامه داده می‌شود.

4ـ فرافکنی از نوع اصلاح‌طلبان

«حسین مرعشی» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که پایگاه «اعتمادآنلاین» آن را منتشر کرد، گفته است: «ما باید با صدای بلند اعلام کنیم محور مدیریت کشور در عرصه داخلی و خارجی رهبری نظام است و دولت، مجلس و قوه قضائیه حتماً باید در هماهنگی با رهبری کارها را پیش ببرند!» به نظر می‌رسد این گونه اظهارات تلاشی است در راستای این راهبرد اصلاح‌طلبان که تمام کم و کاستی‌های عملکردی جریان خود را در دولت، مجلس و شورای شهر به رهبری نسبت دهند، خود از قبول مسئولیت شانه خالی کرده و مردم را در مقابل رهبری قرار دهند!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات