صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۱۷۴۹۷

حرف روز/ نگاه غلطی که باید اصلاح شود

رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و بازديد روز گذشته ايشان از نمايشگاه شرکت‌هاي دانش‌بنيان و فناوري‌هاي برتر (ايران ساخت) بار ديگر مسئله اعتماد به جوانان مؤمن انقلابي را به مثابه ضرورتي تاريخي براي پيشرفت کشور مورد توجه قرار داد[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی

یادداشت: رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و بازديد روز گذشته ايشان از نمايشگاه شرکت‌هاي دانش‌بنيان و فناوري‌هاي برتر (ايران ساخت) بار ديگر مسئله اعتماد به جوانان مؤمن انقلابي را به مثابه ضرورتي تاريخي براي پيشرفت کشور مورد توجه قرار داد. واقعيت آن است که مسئله سه‌گانه «پيشرفت»، «استقلال» و «جوانان» به يکديگر گره خورده‌اند. کشور نيازمند حرکت در مسير پيشرفت و آباداني است تا مردمان سرزمين‌مان روز به روز از زيست بهتري برخوردار باشند و رفاه فراگير شود. از سوي ديگر، اين پيشرفت آن وقت ارزشمند خواهد بود که با از دست دادن نعمت ديگري همراه نباشد! به واقع پيشرفتي ارزشمند است که استقلال و هويت ملي ما را تحت‌الشعاع قرار نداده و ما را به وادي وابستگي و دنباله‌روي از بيگانگان نکشاند؛ پيشرفتي که برخاسته از خودکفايي بوده و با قدرت ملي به دست آمده باشد! موتور چنين تحولي بدون شک با اعتماد به استعداد ايراني روشن خواهد شد و اين همه نزد جوانان مؤمن انقلابي ايران زمين جمع آمده است.
اين حرکت ساليان متمادي است که با پيروزي انقلاب اسلامي آغاز شده است و جوانان مؤمن انقلابي در طول چهار دهه گذشته در هر عرصه‌اي که وارد شده‌اند، خوش درخشيده‌اند؛ اما همچنان در بخشي از فرهنگ عمومي و تفکر مسئولان کشور مقاومت‌هايي در برابر اين حقيقت جاري وجود دارد که رهبر حکيم و فرزانه انقلاب اسلامي در بازديد روز گذشته خود به اين معضل چنين اشاره مي‌فرمايند: «يکي از گلايه‌هاي جوانان در نمايشگاه امروز اين بود که بعضاً همان محصول يا توليد آنها را دستگاه‌هاي دولتي از خارج وارد مي‌کنند که اين ناشي از فرهنگ اقتصاد نفتي است و بايد اين نگاه غلط اصلاح شود.»
اين مقاومت متعلق به خودباختگاني است که غرب را معبد آمال و آرزوهاي خود يافته و مقهور دشمن شده‌اند و انفعال و وادادگي را بر تلاش و مقاومت و استقلال و خودباوري ترجيح داده‌اند! تأسف‌آور آن است که چنين افرادي در دستگاه‌هاي اجرايي و مراکز آموزشي و رسانه‌اي و سطحي از تصميم‌گيري کلان کشور هم حضور دارند و افکار و انديشه‌هاي انحرافي و انفعالي را در جامعه تزريق مي‌کنند!
ملت و جوانان منتظرند تا مسئولان دولتی به مهم‌ترین وظیفه خود در قبال پیشرفت کشور عمل کنند و این امر به دست مسئولانی انجام خواهد شد که با همه وجود به جوانان مؤمن انقلابی اعتماد داشته و استقلال و خودکفایی کشور آرمان درونی‌شان باشد.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات