صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۱۷۵۵۴

اخبار کوتاه شنبه 20 مهر

«علی‌اکبر کریمی» نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشکیل دوباره وزارت بازرگانی بازگشت به عقب است، گفت: ساختمان‌های مربوط به وزارت بازرگانی سابق به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دیگر واگذار یا فروخته شده است. وی افزود: به طورکلی در طرح «وزارت تجارت و خدمات بازرگانی» که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، به هیچ وجه به شرح وظایف وزارتخانه مزبور اشاره نشده؛ بلکه تنها بر بازگشت به شرایط قبل تأکید شده است.

«عبدالله گنجی» مدیرمسئول روزنامه «جوان» با اشاره به حادثه‌ای که برای نفت‌کش ایرانی رخ داده، نوشت: «نفت‌کش ایرانی در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان دچار انفجار در برخی مخازن شد. زحمت برای کشتی‌های ما در این نقطه دو بار دیگر هم اتفاق افتاده است. باید دید سه کشور اروپایی در محکومیت سعودی بیانیه می‌دهند؟ آمریکا متحدانش را متهم می‌داند؟ سناریوی ایران و آرامکو اکنون چه جهتی خواهد داشت؟»

«برایان هوک» نماینده دولت آمریکا در امور ایران مدعی شد، واشنگتن به دنبال رسیدن به توافق جامع با ایران است. او با اشاره به قصد دولت آمریکا برای اعزام هزاران نیرو به عربستان سعودی، گفت: هدف از این اقدام جلوگیری از تهدیدهای ایران است و آمریکا به دنبال درگیری نیست. این مقام آمریکایی در ادامه خواستار مقابله با برنامه موشکی ایران شد و گفت: «برنامه موشکی ایران باید مهار شود.»

«علی ربیعی» سخنگوی دولت درباره میانجی‌گری «عمران‌خان» میان ایران و عربستان گفت: کشورهای متعددی با حسن نیت کوشیده‌‌اند میانجی تنش‌‌زدایی تهران‌ـ ریاض شوند و برخی از آنها حامل پیام سعودی‌ها هم بوده‌‌اند. وی افزود: در سطح رسانه‌‌ای، حداقل نخست‌‌وزیر پاکستان به ‌طور رسمی اعلام کرد، ولی‌عهد عربستان از وی خواسته است تا با رئیس‌‌جمهور ایران درباره سعودی‌ها مذاکره کند.

«علی صحرایی» مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: امسال 400 هزار سرمایه‌گذار جدید برای اولین بار در بورس تهران حضور پیدا کرده و سرمایه‌گذاری کرده‌اند. وی با بیان اینکه بازارهای رقیب، مانند مسکن، سکه و ارز در رکود به سر می‌برند، گفت: توجه سرمایه‌گذاران به حضور در بازار بورس بیشتر شده است.

به گزارش «رویترز»، منابع صنعتی می‌گویند از آنجایی که شرکت‌ها می‌ترسند تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا را نقض کنند، نزدیک به 300 نفت‌کش در جهان با محدودیت مواجه شده‌اند و هزینه حمل نفت اکنون به رکورد جدیدی رسیده است.

 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات