صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۱۷۶۷۶

ظریف: هیچ زمانی نگفتم امضای جان کری سند است

من مدافع برجام نیستم، مدافع جمهوری اسلامی هستم. باید از منافع ایران در برجام دفاع کنم نه از منافع برجام در ایران. ظریف در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد: معتقدم کسانی که بیشترین سر و صدا علیه آمریکا در فضای رسانه ای می کنند بیشترین اعتقاد را دارند که آمریکا قدر قدرت است.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه عصر امروز (سه شنبه) در جمع تعدادی از فعالان فضای مجازی گفت: شرایط کشور شرایط ویژه ای است. کشور ما در هیچ بلوک بندی سیاسی نیست و بنابراین همیشه باید خودش راسا با مشکلات برخورد و راهکارهایی برای معضلاتش پیدا کند. 
وی افزود: برای خیلی از کشورها، دیگران تصمیم می گیرند. این دستاورد بزرگی است و این دستاورد را بعنوان داده می گیریم، مردم بخاطر این، فشار تحمل کردند و خون برای آن داده شده است. 
رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: البته ما اشتباه هم زیاد کردیم و به مردم زیاد هزینه وارد کردیم. نباید از جیب مردم هزینه بدهیم. 
ظریف همچنین گفت: من مدافع برجام نیستم، مدافع جمهوری اسلامی هستم. باید از منافع ایران در برجام دفاع کنم نه از منافع برجام در ایران.
ظریف در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد: معتقدم کسانی که بیشترین سر و صدا علیه آمریکا در فضای رسانه ای می کنند بیشترین اعتقاد را دارند که آمریکا قدر قدرت است.
وزیر خارجه همچنین گفت: امید به دیگری داشتن سم مهلک است.
وزیر خارجه خطاب به فعالان فضای مجازی بیان کرد: از وزارت خارجه توقع نداشته باشید به جای اینکه روی برند ایران کار کند، روی برند وزارت خارجه کار کند.
ظریف در پاسخ به سوال یکی از حاضران خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت ما را حفظ کرده است. 
وی همچنین پرسید: من چه زمانی گفتم امضای جان کری سند است؟ یک نقل قول از من بیاورید که من این را گفته باشم. 
رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: وظیفه وزارت خارجه دفاع از ایران است. وظیفه من دفاع از ظریف نیست.
ظریف افزود: به من اتهام و افترا نزنید. من گفتم شما از بنده امضا خواستید، من امضا آوردم. دستوری که به من داده شده بود که اوباما امضا کند که من امضا گرفتم. من هیچ زمانی نگفتم امضای جان کری سند است. 
وی خاطرنشان کرد: مذاکره با اعضای دایم شورای امنیت برای بیرون آمدن از قطعنامه شورای امنیت، یک ضرورت بود.
وزیر خارجه درپاسخ به سوالی درباره دیپلماسی اقتصادی گفت: ما بعنوان وزارت خارجه نمی توانیم با کسی قرارداد ببندیم، ما میتوانیم ظرفیتهای داخلی را شناسایی و به خارجی ها معرفی و برعکس انجام دهیم. الان معاونت دیپلماسی وزارت خارجه بیشترین تمرکزش روی تهاتر و ترانزیت کالا و ... است. وزارت خارجه ۱۲۰۰ دیپلمات دارد و یکی از فقیرترین دستگاههای کشور است.
وی درباره اینکه رسانه های داخلی نسبت به خارجی ها در خبررسانی عقب هستند، به اخبار منتشر شده درباره سفر مقام اماراتی به تهران خاطرنشان کرد: سفر مقام عالی اماراتی به ایران دروغ بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات