صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۱۷۷۴۳

سفارت امریکا اشغال شد

پلیس کره جنوبی شنبه اعلام کرد ۱۹ دانشجوی معترض به سیاست‌های آمریکا که وارد محل اقامت سفیر این کشور در سئول شده بودند را بازداشت کرده است.
سفارت امریکا اشغال شد
 پلیس کره جنوبی شنبه اعلام کرده ۱۹ دانشجوی معترض به سیاست‌های دولت آمریکا که وارد محل اقامت سفیر این کشور در سئول شده بودند را بازداشت کرده است.  
شبکه خبری بلومبرگ گزارش داده دانشجویان در اعتراض به سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از کره جنوبی خواسته هزینه‌های بیشتری بابت حمایت‌های نظامی آمریکا وارد محل اقامت سفیر شده‌اند. 
«سی‌بی‌اس» نوشته دانشجویان با استفاده از نرده‌بان از دیوار محل اقامت سفیر بالا رفته‌اند. آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها شعارهای ضد آمریکایی نوشته شده بود و از «هری هریس»، سفیر آمریکا می‌خواست «این کشور را ترک کند.»
یک دانشجو فریاد می‌زد: «کاری که آمریکا انجام داده کشتار، تجاوز و مسموم کردن کشور ما بوده. آنها زندگی مردم ما را تهدید می‌کنند.»
طبق نوشته سی‌بی‌اس دولت آمریکا هزینه‌های دفاعی مربوط به ۲۸۵۰۰ نیروی آمریکایی مستقر در کره جنوبی را به شدت افزایش داده است. در ماه فوریه، کره جنوبی با پرداخت ۸۸۰ میلیون دلار برای حضور این نیروها در کشور موافقت کرد که معادل ۸.۲ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۸ بود. آمریکا و کره جنوبی قرار است هفته آینده دور جدیدی از مذاکرات را در این خصوص برگزار کنند. 
«هری هریس» سفیر آمریکا در سئول از پلیس کره جنوبی بابت دستگیری دانشجویان معترضی که قصد ورود به محل اقامت او داشتند تشکر کرده و نوشته که گربه‌هایش سالم هستند.
پلیس شنبه اعلام کرد تدابیر امنیتی در محل اقامت هریس افزایش یافته و شمار نیروهای پلیس در نزدیکی منزل او به سه برابر افزایش یافته است. 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات