صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۱۹۳۴۷

پیام حمله به بزرگترین سفارت‌خانه جهان

پیام حمله به بزرگترین سفارت‌خانه جهان
مهمترین پیام و نتیجه حمله به سفارت آمریکا در بغداد آن است که قطب نمای اعتراضات داخلی عراق را به سمت عامل اصلی مشکلات یعنی آمریکا روانه کرد.
از این منظر می توان گفت رئیس جمهور آمریکا در حمله به مقرهای حشدالشعبی مرتکب حماقت بالایی شد، زیرا طولی نکشید که خشم مردم عراق شعله ور شده و سیل معترضان از منطقه سبز عبور کرده و بزرگترین سفارتخانه آمریکا در جهان را هدف قرار دادند.
در واقع ترامپ با اقدام خود مردم عراق را متحد کرد و نفرت عراقی ها را از آمریکا دوچندان کرد.
البته ترامپ و دولتمردانش برای رهایی از این رسوایی، دست به فرافکنی زده و مدعی شدند این حمله کار ایران بوده است. ترامپ ادعا کرد ایران طراح حمله بوده و بهای سنگینی خواهد پرداخت. وزیر امور خارجه آمریکا هم از رهبران حشدالشعبی مانند ابومهدی مهندس، قیس الخزعلی، هادی العامری و فالح الفیاض به عنوان وابستگان به ایران نام برد که رهبری حمله به سفارت را برعهده داشته اند.
پاسخ قاطع رهبر انقلاب به حاکمان کاخ سفید بسیار سریع مخابره شد: "رئیس جمهور آمریکا در مطلبی گفته ما این مسائل را از چشم ایران می بینم و به آن پاسخ خواهیم داد. اما باید به آنها گفت اولاً غلط می کنید زیرا این موضوع ربطی به ایران ندارد. ثانیاً باید منطقی باشید و بفهمید که علت اصلی این قضایا چیست. البته آنها منطقی نیستند. آمریکایی‌ها باید بفهمند که مردم منطقه همچون عراق و افغانستان، از آنها به دلیل جنایت هایشان متنفرند و این تنفر یک جا خود را نشان خواهد داد..."
حیثیت آمریکا پس از حمله به سفارت، آن چنان متزلزل شده که در داخل آمریکا نسبت به این رویداد ابزار نگرانی شده و منتقدان به سرزنش ترامپ برخاسته اند.
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت آمریکا بار دیگر از سوی دشمن خود یعنی جمهوری اسلامی ایران تحقیر شد.
رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه هم گفت ترامپ در عراق دچار اشتباه محاسباتی شده و با حمله به مقرهای حشدالشعبی در دامی افتاد که ایران پهن کرده و سبب شد تا خشم و ناراحتی موجود عراقی ها نسبت به ایران و نیروهای شبه نظامی تحت حمایت‌اش در عراق، حالا به سوی واشنگتن سرازیر شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات