صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۱۷۸۵۲

روزنامه اسراییلی: ایران قادر به تغییر توازن قدرت در جهان است

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی نوشت که توانمندی‌های ایران در زمینه فناوری امروز به سطحی رسیده که قادر است توازن قدرت در جهان را تغییر دهد.
روزنامه اسراییلی: ایران قادر به تغییر توازن قدرت در جهان است
«ایتان بن الیاهو» فرمانده سابق نیروی هوایی اسرائیل طی یادداشتی در روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» به توانمندی‌های ایران در زمینه فناوری اشاره کرد و نوشت که ایران قوی‌تر شده است.
در مقدمه این گزارش اینگونه نوشته شد که توانمندی‌های ایران و نائبان مختلف این کشور به سطحی رسیده است که هم‌اکنون قادر به تغییر توازن قدرت در سراسر جهان هستند.
این روزنامه صهیونیستی سپس به عملیات حمله تلافی‌جویانه ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور ماه) ارتش یمن به تأسیسات نفتی شرکت «آرامکو» عربستان سعودی اشاره کرد و نوشت که این حمله از چندین زاویه، یک موفقیت  عملیاتی آشکار به حساب می‌آید.
این گزارش سپس در توضیح موفقیت‌آمیز بودن عملیات حمله تلافی‌جویانه به تأسیسات نفتی عربستان نوشت، سعودی‌ها به قدری دیر متوجه این حمله شدند که نتوانستند مانع آن شوند.
این گزارش ادامه می‌دهد که تصاویری که پس از حادثه حمله به تأسیسات نفتی عربستان منتشر شد، نمایانگر دقیق بودن این حملات بوده است.
این روزنامه سپس در بخش بعدی به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای کاهش نفوذ ایران در منطقه اشاره کرد و نوشت که اسرائیل چهارسال از طریق حملات در سوریه تلاش کرد تا مانع از نفوذ ایران این کشور شود اما هم‌اکنون ایران اثبات کرده است که قادر به اجرای اهدافش است.
آنطور که این گزارش نوشته، ایران حامل این پیام به رژیم صهیونیستی بوده که هرگونه حمله صهیونیست‌ها به نیروهای ایران در سوریه ممکن است به حمله‌ای مشابه آن چیزی منتهی شود که در عربستان سعودی و برای تأسیسات نفتی عربستان رخ داد.
 این گزارش سپس به تلاش نافرجام اخیر اسرائیل در متقاعد کردن آمریکا برای هدف قرار دادن تأسیسات هسته‌ای ایران اشاره کرد و نوشت که واشنگتن اخیراً نیز با خروج نظامیان خود از شمال شرقی سوریه، یک شوک دیگر به اسرائیل وارد کرد و این نشان می‌دهد که چطور ایران بازدارندگی خود را تقویت کرده است و توانسته تهدید آمریکا را در منطقه تضعیف کند و واشنگتن را وادار به خارج شدن از غرب آسیا کند.
بر اساس این گزارش، تحریم‌های آمریکا با هدف فشار حداکثری به ایران، این کشور غرب آسیا را بر آن داشته تا فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم خود را از سربگیرد.
این مقام سابق صهیونیستی با اشاره به این موارد در بخش پایانی نتیجه‌گیری کرد که اسرائیل می‌تواند به سیاست کنونی خود در قبال ایران ادامه دهد اما باید به یاد داشته باشد که حمله بعدی اسرائیل در سوریه با حمله نظامی هدفمند ایران روبرو خواهد بود. از طرف دیگر نیز احتمالاً  تلاش اسرائیل برای وارد کردن یک ضربه سنگین به ایران، احتمالاً با مخالفت جامعه جهانی روبرو خواهد شد.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات