سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> نبض سیاست
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۱۸۰۳۰

شباهت آمدنیوز و مجاهدین خلق!

دیر آمدنیوز احتمالا همچون رجوی، اطرافیانی نداشته که برایش کف بزنند؛ لذا به تنهایی به این نتیجه رسیده بود که در اوج فهم و شعور و کمالات قرار دارد و اراده‌گرایانه وارد سیاست می‌شود.

عباس عبدی تحلیل گر اصلاح طلب روزنامه اعتماد در یادداشتی به بررسی چگونگی دستگیری روح الله زم مدیر کانال آمدنیوز پرداخته و کاهش بازدیدکنندگان کانال آمدنیوز را یکی از دلایل موقعیتی و ساختاری برای اجبار وی جهت مراجعه به عراق دانسته است.نویسنده دلیل دیگر این اقدام ساده لوحانه را توهمات زم دانسته و می نویسد:
کسی که اخبار فیک و جعلی منتشر می‌کند تا دیگران را فریب دهد، احتمالا کم‌کم خودش نیز به این‌گونه اخبار باور می‌کند و تحت‌تاثیر اخبار دروغ و نیز فریب‌های اطلاعاتی قرار گرفته و در دام‌ خودساخته گرفتار می‌شود.

چگونه ممکن است که یک نفر گمان کند یک شرکت مهم از طرف کشورهای خارجی در عراق آماده است که با او قرارداد مهم همکاری علیه ایران بسته و از او حمایت کنند؟ و فقط هم در عراق حاضر به گفت‌وگو و انعقاد قرارداد است! یا اینکه چگونه کسی در موقعیت سیاسی او به این نتیجه می‌رسد که می‌تواند به دیدار آیت‌الله سیستانی برود یا...

اصولا نفس اینکه یک نفر چون او گمان کند که می‌تواند وارد عراق شود و تحت پیشرفته‌ترین تدابیر حفاظتی به مکان امنی برده شود و پول بگیرد و قرارداد امضا کند، جز ساده‌لوحی محض چیز دیگری تلقی نمی‌شود و این نیست مگر محصول باورمندی به اخبار جعلی

وی دلیل دیگر را چنین برشمزده است:
سومین نکته مهم این است که او ظاهرا فاقد مشاور بوده است. ممکن نیست که کسی با چند نفر مشورت کند و چنین تصمیم عجیبی را بگیرد. همان اتفاقی که در جریان رهبری مسعود رجوی در سازمان مجاهدین رخ داد و به مقام الوهیت و بی‌نیاز از مشاور رسید. مدیر آمدنیوز احتمالا همچون رجوی، اطرافیانی نداشته که برایش کف بزنند؛ لذا به تنهایی به این نتیجه رسیده بود که در اوج فهم و شعور و کمالات قرار دارد و اراده‌گرایانه وارد سیاست می‌شود. این ساختارهای رفتاری تبعات خاص خود را دارد چه برای مدیر آمدنیوز چه برای مجاهدین خلق!
 
***
نکته قابل ملاحظه آنکه هرچند هالویی مثل روح الله زم مبتنی بر توهماتش وارد عراق شده و در دام دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی افتاده است، اما نباید فراموش کرد که در پس این ماجرا باید شکست دستگاه اطلاعاتی - امنیتی حامیان آمدنیوز همچون فرانسه و رژیم صهیونیستی و ... را نادیده گرفت و افتخار بزرگی که باز هم نصیب سربازان گمنام امام زمان (عج) شده است که حکایت از اقتدار ممتاز جمهوری اسلامی دارد. 
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات