صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۱۸۰۷۴

حرف روز/ مخاطرات بی‌دولتی!

رهبر معظم انقلاب در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره حوادث اخیر منطقه نکات مهمی را بیان کردند‌[...]

یادداشت: رهبر معظم انقلاب در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره حوادث اخیر منطقه نکات مهمی را بیان کردند؛ ایشان با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان برای آشوب و سلبِ امنیت برخی کشورهای منطقه، فرمودند: «عامل این خباثت‌ها و کینه‌ورزی‌های خطرناک، شناخته‌شده هستند و در پشت این قضایا، آمریکا و سرویس‌های اطلاعاتی غربی با پشتوانه پول برخی کشورهای مرتجع منطقه قرار دارند.» رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین خطاب به دلسوزان عراق و لبنان تأکید کردند: «اولویت اصلی، علاج ناامنی است و مردم این کشورها متوجه باشند که دشمن به‌ دنبال برهم زدن ساختارهای قانونی و ایجاد خلأ در این کشورهاست و تنها راه رسیدن مردم به مطالبات بر حقی که دارند، پیگیری آنها در چارچوب ساختارهای قانونی است.»
هسته مرکزی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه دادن همگان به پروژه توطئه‌‌آمیزی است که نظام سلطه در سال‌های اخیر در کشورهای اسلامی و به ویژه کشورهای حامی مقاومت در حال پیاده‌ کردن است. توطئه در یک جمله خلاصه می‌شود: «چالش در حاکمیت ملت‌ها و تشدید بحران و ناامنی از طریق حذف دولت‌ها». این‌گونه موضع‌گیری از سوی رهبر فرزانه انقلاب مسبوق به سابقه است و یک قاعده ثابت به شمار می‌آید. در بحران سوریه و یمن و حمایت از تمامیت ارضی این کشورها و حاکمیت ملت‌ها و محکومیت تجاوز نظام سلطه و ایادی تکفیری و رژیم‌های آنها همین مواضع و هشدارها از سوی معظم‌له صادر شد و اکنون کسانی ‌که تحولات منطقه را رصد و تحلیل می‌کنند، به این نتیجه و ارزیابی رسیده‌اند که مواضع و راهکارهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی عالمانه‌ترین و واقعی‌ترین پیشنهادها را برای حل و فصل مسائل منطقه در بر داشته است.
توصیه امروز رهبر حکیم انقلاب اسلامی به نخبگان و ملت‌های عراق و لبنان نیز بر همان مبنای گذشته است. واقعیت این است که خطر آنارشیسم ناشی از فقدان دولت و سیستم‌های سیاسی به شدت ملت عراق و لبنان را تهدید می‌کند. چنانچه اگر گروه‌های سیاسی در عراق و لبنان این تذکر رهبر معظم انقلاب را جدی نگیرند و اقدامات عملی متناسب انجام ندهند، هیچ یک از طیف‌ها و بازیگران سیاسی این کشورها سودی نخواهند برد؛ ضمن اینکه خواسته‌های بحق مردم عراق و لبنان همچنان حل‌ناشده بر روی زمین باقی می‌ماند و آتش تفرقه، مردم را وارد دوره‌ای طولانی از جنگ داخلی خواهد کرد.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات