صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۱۸۱۸۶

ظرفیت ۱۰۰ میلیارد دلاری صادرات به اتحادیه اوراسیا/ ۸۰۰ کالا مشمول تعرفه ترجیحی

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق گفت: توافقتنامه تجارت ترجیحی بین ایران و اوراسیا فرصت صادرات ۱۰۰ میلیارد دلاری برای ایران را به کشور‌های عضو این اتحادیه فراهم می‌کند.

ظرفیت ۱۰۰ میلیارد دلاری صادرات به اتحادیه اوراسیا/ ۸۰۰ کالا مشمول تعرفه ترجیحی

یحیی آل اسحاق در رابطه با تأثیر موافقتنامه تعرفه ترجیحی بین ایران و اتحادیه اوراسیا گفت: قطعا امضا این موافقتنامه تأثیر قابل توجهی در امر صادرات و واردات کشور خواهد داشت.


رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به ۵ کشور عضو اتحادیه اوراسیا بیان داشت: با توجه به ارتباطات کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا با سایر کشور زمینه مبادلات تجاری خوبی برای ایران فراهم می‌شود و رشد خوبی برای تجارت کشور قابل پیش‌بینی است.  

این فعال اقتصادی با بیان اینکه مبادلات تجاری بین ۵ کشور عضو اتحادیه اوراسیا حدود هزار میلیارد دلار است، افزود: ارتباط تجاری با کشور‌های عضو این اتحادیه ظرفیت ۱۰۰ میلیارد دلاری برای صادرات فراهم خواهد کرد.  

آل اسحاق گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ کالا برای طرفین مشمول تعرفه ترجیحی شده است و احتمالا در آینده تعداد این کالا‌ها افزایش می‌یابد.  

موافقتنامه موقت ترتیبات منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اوراسیا از ۵ آبان ماه امسال اجرایی شد، این موافقتنامه شامل ۸۶۲ قلم کالا است که ۵۰۲ قلم از آن ترجیحات اعطایی اوراسیا به ایران است و ۳۶۰ قلم هم ترجیحات اعطایی ما به اتحادیه اوراسیا است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات