صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۱۸۲۸۶

محبت بدون جایگزین!

پایگاه بصیرت / لیلا وطن‌خواه

پرسش: چه کار کنیم که تولد فرزند و توجه مادر به او موجب حسادت همسر نشود؟

پاسخ: برای پاسخگویی به پرسش‌های این چنینی، دانستن برخی نکات ضروری است؛ مانند سن، تحصیلات خود و همسرتان یا تعداد فرزندان و سن آنها، اما به طور کلی می‌توان گفت یکی از موارد متزلزل‌کننده رابطه زوجین «تولد فرزند» است.

در واقع پس از تولد فرزندان، رابطه زن و شوهر دچار تغییراتی می‌شود که البته این تغییر درباره فرزند اول بیشتر است؛ چرا که پیش از این شما فقط جایگاه و نقش همسری را داشتید و همه محور توجه‌تان به همسرتان بود؛ اما با به دنیا آمدن فرزندتان، ناگهان بسیاری از شرایط در زندگی‌تان تغییر می‌کند و مشغله مادر چندین  برابر می‌شود. افزون بر این، مشکلات و درد‌های پس از زایمان، شرایط خاص دوران شیردهی، بی‌خوابی‌های شبانه و... از شما یک همسر دیگر ساخته است؛ هر چند شما هم انتظار همکاری و درک شرایط را از جانب همسرتان دارید؛ اما خودتان را جای او بگذارید. همسر شما به یک باره در اولویت دوم توجه شما قرار گرفته است و وقت شما بیشتر صرف نوزادی می‌شود که اتفاقاً او هم بسیار دوستش دارد، اما نگران جایگاه خود در قلب شما و زندگی مشترک‌تان است؛ حال برای برطرف کردن این مشکل و پیشگیری از این مسئله رعایت برخی نکات ضروری است:

ـ زن باید مرد را تا حد امکان در امور مربوط به فرزندداری دخالت دهد؛ در واقع هر چقدر پدر وقت بیشتری را با فرزند خود بگذراند، حس حسادت او نسبت به فرزند کمتر می‌شود.

ـ برای اوقات خود برنامه‌ریزی کنید و حداقل  یک بار در هفته بدون حضور فرزند یا فرزندان‌تان با یکدیگر وقت بگذرانید.

ـ کارهای منزل را تقسیم کنید؛ اگر بعضی مسئولیت‌ها و کارهای منزل از دوش مادر برداشته شود و پدر کمک بیشتری کند، مسلماً فرصت بیشتری برای ما به منظور رسیدگی به امور دیگر منزل و توجه به همسر وجود خواهد داشت.

ـ زوجین کمی بیشتر از قبل صبر پیشه کنند، زمان بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد؛ چرا که به تدریج با بزرگ شدن فرزند، زن و مرد هر دو متوجه خواهند شد هیچ محبت و علاقه‌ای نمی‌تواند جایگزین عشق به همسر  باشد.

ـ برای داشتن رابطه‌ای سالم و صمیمی گفت‌وگو لازم است؛ چرا که با حرف زدن بسیاری از مشکلات و سوءتفاهم‌ها برطرف می‌شود. به عبارتی، کلید موفقیت در روابط زناشویی بیان عواطف و احساسات واقعی دو طرف است؛ لذا با همسرتان صحبت کنید و به او بگویید فرزندتان هر چقدر هم عزیز باشد، نمی‌تواند جای پدرش را بگیرد و او همچنان اولویت زندگی‌تان است. همچنین سعی کنید با تمام مشغله‌ای که دارید، رسیدگی به ظاهر و ابراز علاقه به همسرتان را فراموش نکنید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات