صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۱۸۴۷۸

حرف روز/ رمز عبور از آشوب

بيش از 40 سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامي مي‌گذرد و در طول اين دوران با چالش‌هاي متعددی در حوزه امنيت مواجه بوده است. دشمنان انقلاب از برخي ناکارآمدي‌ها و سوء تدبیرها بهره جسته و بلوا ايجاد کردند[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی

یادداشت: بيش از 40 سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامي مي‌گذرد و در طول اين دوران با چالش‌هاي متعددی در حوزه امنيت مواجه بوده است. دشمنان انقلاب از برخي ناکارآمدي‌ها و سوء تدبیرها بهره جسته و بلوا ايجاد کردند که آخرين آن به بهانه گراني قيمت بنزين کليد خورد. نکته اساسي در اين ميان آن است که نظام اسلامي همواره توانسته با کمترين هزينه و کمترين زمان از اين چالش‌ها عبور کند. در يک حساب سرانگشتي مي‌توان به محورهاي زير به منزله رمز عبور جمهوري اسلامي از ناامني و آشوب اشاره کرد.
1ـ بنيان جمهوري اسلامي بر خواست و اراده ملت شکل گرفته و به واقع بزر‌گ‌ترين حامي نظام اسلامي را بايد ملت دانست که هرچند انتقاداتي به تصمیمات کارگزاران و عملکرد آنان دارند، اما هیچ گاه حاضر نیستند با دشمنان این ملت همراهی کنند. ملت بصیر خیلی زود صف‌شان را از آشوبگران جدا کرده و اجازه سوءاستفاده را نمی‌دهند. در گامی فراتر، این روزها شاهد راه‌پیمایی خودجوش ملت در شهرهای گوناگون در اعتراض به دشمنان آشوب‌افکن هستیم که پایگاه مردمی نظام اسلامی را به رخ دشمنان می‌کشد.
2ـ ناب‌ترين و برگزيده‌ترين بخش از ملت ايران در اين عرصه بسيج و بسيجيان هستند که در طول چهار دهه حیات انقلاب اسلامی همواره به مثابه مخلص‌ترين نيروي انقلاب پاي کار دفاع از انقلاب اسلامي در حوزه امنيت بوده‌اند. بدون شک، غائله اين روزها بدون حضور بسيجيان مخلص امکان‌پذير نبود و بار ديگر اين بسيجيان بودند که از اين امتحان سربلند بیرون آمدند و شهدای دفاع از امنیت بسیج شاهدی بر این رشادت هستند.
3ـ بدون شک، نقش دستگاه انتظامی و نیروهای امنیتی در مهار آشوب‌های اخیر را نمی‌توان نادیده گرفت. حضور با تدبیر و قاطعانه نیروی انتظامی که شبانه‌روز در برابر اراذل و اوباش مسلح ایستادگی کردند، مجاهدت عظیمی بود که به مثابه افتخاری برای این مجموعه به ثبت رسیده است که در صدر این افتخارات نام شهدای مظلوم نیروی انتظامی قرار دارد.
4ـ رمز کلیدی عبور نظام اسلامی از آشوب را باید در ساختار الهی نظام اسلامی و قرار داشتن رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در رأس تصمیم‌گیریهای جمهوری اسلامی دانست که همواره با تدابیر بموقع، بهینه و شجاعانه‌شان گره از کار انقلاب اسلامی گشوده‌اند. به یقین، تصمیم حکیمانه معظم‌له در این مقطع حساس، ابعاد گوناگونی دارد که با گذر زمان بیش از پیش اهمیت آن آشکار خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات