صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۱۸۵۷۴

اخبار کوتاه دوشنبه 4 آذر

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که این روزها درگیر پرونده سنگین فساد و کلاهبرداری گسترده مالی است، بدون اشاره به اتهامات مطرح شده علیه خود در هفته گذشته، ضمن بیان موضوعات تکراری ضد ایران، حمایت خود را از اغتشاشات اخیر در کشورمان اعلام کرد و خواستار فشار بیشتر بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران شد.‎ بر اساس اعلام رسانه‌های رژیم صهیونیستی، دادستان کل این هفته نتانیاهو را به رشوه‌خواری در پرونده 4000 و خیانت در امانت و کلاهبرداری در پرونده‌های 1000 و 3000 متهم کرده است. گفتنی است، اگر اتهام نتانیاهو ثابت شود، او باید 10 سال زندانی شود.
«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره حمله برخی اغتشاشگران به تأسیسات عسلویه، گفت: «حمله به عسلویه از سوی دشمن برنامه‌ریزی شده بود.» وی اضافه کرد: «به نظر می‌آید دشمن به دنبال این بود که کاری را که انصارالله یمن در حمله به تأسیسات سعودی کرد، اینجا تلافی کند که نتوانست موفق شود.» «علی ربیعی» سخنگوی دولت نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت از تلاش برای انفجار تأسیسات خط لوله نفتی عسلویه و برنامه‌ریزی برای حمله به مراکز حساس مخابراتی در شیراز و برخی مراکز نظامی و انبارهای کالاهای اساسی کشور خبر داده بود.
«احمد امیرآبادی» عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی در حاشیه جلسه علنی عصر دیروز مجلس در حال جمع‌آوری امضا برای استیضاح «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت بود. گفتنی است، علت استیضاح زنگنه «حذف کارت سوخت» و «عدم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها» عنوان شده است. استیضاح‌کنندگان وزیر نفت اقدامات مذکور در دوران مدیریت زنگنه را عامل افزایش قاچاق بنزین ذکر کرده‌اند.
«محمود صادقی» نماینده مجلس در صفحه رسمی توئيتر خود نوشت: با توجه به اظهارات ضد و نقیض بعضی از سران قوا درباره مصوبه افزایش قیمت بنزین و نظر به اصل شفافیت حداکثری که رهبری به استناد سیره امام علی(ع) آن را حق مردم دانستند، دبیرخانه شورای هماهنگی سران قوا مشروح مذاکرات جلسات مربوط به این مصوبه را منتشر کند.
در حالی مقامات قوه قضائیه بازداشت پسر وزیر سابق راه و شهرسازی دولت اعتدال را تأیید کرده‌اند که پیگیری‌ها نشان می‌دهد، وی به کارچاق‌کنی و دریافت مبالغی در وزارتخانه مربوطه متهم بوده و به همراه یکی از مشاوران وزیر سابق بازداشت شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات