صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۱۸۵۹۶

حرف روز/ بسيجيِ آتش به اختيار!

شجره طيبه بسيج در آذر ماه امسال 40 ساله شده است. درخت پرثمري که عمر خود را در دفاع از انقلاب و ملت گذرانده و ثمره آن تربيت جوانان مؤمن انقلابي است که به مثابه سرمايه اصلي نظام اسلامي در عرصه‌هاي گوناگون اين جامعه نقش‌آفريني کرده‌اند[...]

یادداشت: شجره طيبه بسيج در آذر ماه امسال 40 ساله شده است. درخت پرثمري که عمر خود را در دفاع از انقلاب و ملت گذرانده و ثمره آن تربيت جوانان مؤمن انقلابي است که به مثابه سرمايه اصلي نظام اسلامي در عرصه‌هاي گوناگون اين جامعه نقش‌آفريني کرده‌اند.
بخش عمده مصائب و مشکلات انقلاب اسلامي در طول اين سال‌ها بر دوش بسيجيان سنگيني کرده است. از حضورشان در عرصه مقابله با ضدانقلاب گرفته تا ايستادگي در برابر دشمن بعثي در هشت سال دفاع مقدس و از آنجا تا حضور در عرصه سازندگي و مقابله با تهاجم فرهنگي و فتنه‌هاي سياسي‌ـ امنيتي، چون حوادث فتنه سال 1388 و فتنه آبان ماه 1398.
امروز نيز در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامي و صدور بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي، عرصه‌هاي متنوعي پيش روي جوانان بسیجی وجود دارد و ميدان بزرگي براي مجاهدت و مبارزه از سوی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامي تعريف شده است که جوانان بسيجي بايد در اين ميدان‌ها نيز نقش‌آفرين باشند؛ ميدان‌هايي چون جهاد علمي و تولید علم بومی، جهاد اقتصادي و رسیدن به اقتصاد مقاومتی، جهاد فرهنگي و تبیین سبک زندگی اسلامی‌ـ ایرانی و... .
نکته قابل ملاحظه در اين زمينه آن است که امام و مقتداي بسيجيان راهبرد «آتش به اختيار» را در دستورکار ايشان قرار داده و خطاب به ايشان فرموده است: «من مي‌خواهم بگويم آن جوان‌هايي که در تهران، در شهرهاي گوناگون، در استان‌هاي مختلف، کار فرهنگي مي‌کنند، با اراده‌ خودشان، با انگيزه‌ خودشان کار را هرچه مي‌توانند به‌ طور جدّي دنبال کنند و ادامه بدهند. بدانند که همين گسترش کار فرهنگي در بين جوان‌هاي مؤمن و انقلابي، نقش بسيار زيادي را در پيشرفت اين کشور و در ايستادگي ما در مقابل دشمنان اين ملّت، ايفا کرده است.»
معظم‌له در بخشي از رهنمودهاي‌شان با انتقاد از نگاهي که معتقد است «نمي‌شود کاري کرد!»، مي‌فرمايند: «من به همه‌ آن هسته‌هاي فکري و عملي جهادي، فکري، فرهنگي در سرتاسر کشور مرتباً مي‌گويم: هرکدام کار کنيد؛ مستقل و به قول ميدان جنگ، آتش به اختيار.»
آتش به اختيار موتور محرکی است که از مسير اعتماد و هويت‌بخشي و حمايت از فعاليت تشکل‌هاي خودجوش انقلابي مي‌گذرد. بدون شک اين فرمان بهترين بستر براي شکوفايي روحيه و تفکر بسيجي است که با همه توان استعدادها و خلاقيت خود را به منصه ظهور برساند و با توليد فکر و کالاي ايراني با جبهه‌اي مقابله کند که ترويج فکر و فرهنگ و سبک زندگي غربي را در دستور کار خود قرار داده است!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات